خبرگزاری کار ایران

در در اختتامیه جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت مطرح شد؛

شهرام ناظری: موسیقی این روزها بی‌کلاس و عوامانه است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۲۰

شهرام ناظری در اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، از وضعیت این روزهای موسیقی به‌دلیل سطحی و بی‌کلاس بودن انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، در نخستین آیین اختتامیه از سه اختتامیه‌ی این دوره‌ی جشنواره، از هوشنگ مرادی کرمانی - نویسنده - تجلیل شد و شهرام ناظری - خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی - قطعاتی اجرا کرد.

پخش فیلم بزرگداشت افشین یداللهی و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی و اجرای قطعاتی توسط شهرام ناظری، بخش‌هایی از این مراسم بود که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در این مراسم؛ شهرام ناظری در سخنانی گفت: خوشحالم که این سعادت نصیبم شد تا در جمع دانشجویان باشم. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هر جا، مراسمی به دعوت دانشجویان بوده، در آن حضور داشته‌ام. موسیقی سنتی بخش کوچکی از موسیقی ملی ایران است.

او ادامه داد: من بیش از ۳۰ سال است که به تلویزیون نرفته‌ام و از نعمت سخن گفتن در این رسانه بهره‌مند نیستم. بنابراین معمولا در چنین برنامه‌هایی درباره رشته اصلی‌ام موسیقی صحبت می‌کنم. وظیفه خودم می‌دانم که هربار در جمع دانشجویان قرار می‌گیرم، نکته‌ای هر چند کوچک درباره موسیقی رابه اطلاع آن‌ها برسانم.

ناظری از وضعیت این روزهای موسیقی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی‌هایی که این روزها می‌شنویم سطحی، عوامانه و بی‌کلاس هستند و موسیقی جدی، کمتر شنیده می‌شود. حتی موسیقی‌ای که از تلویزیون پخش می‌شود معمولا سطح پایین است.

این خواننده افزود: امیدوارم به هنر، فرهنگ و میراثی که از نسل‌های قبل به ما رسیده، توجه کنیم و با نگاه دقیق‌تر به آن‌ها، نقش موثرتری در سازندگی کشور داشته باشیم.

پس از پایان اجرای این خواننده و گروه مولانا، شهرام ناظری به اصرار دانشجویان برای ادامه یافتن برنامه، قطعه «اندک اندک جمع مستان می‌رسند» را اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز