خبرگزاری کار ایران

در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید کتابخانه ملی مطرح شد؛

وقتی حادثه پلاسکو رخ داد؛ درست نبود عرصه را خالی کنم/ همه شرایط برای آمدنم به کتابخانه ملی فراهم بود

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۵۷۱

مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صبح امروز دوشنبه (21 فروردین ماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، شهین‌دخت مولاوردی، علاءالدین بروجردی و دیگر مدیران دولتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه گفت: از زمانی کاغذ در تمدن اسلامی رونقی پیدا کرد، عرصه جدیدی در تمدن عالم گشوده شد. ما از قدیم کتابخانه‌های بزرگی در کشور و حتی در همین شهر ری داشته‌ایم. تعداد نسخ خطی شرفی از ایران، عثمانی و کشورهای عربی به بیش از 5 میلیون نسخه می‌رسد. اساسا ما در کنار گنجینه‌های سلطنتی همیشه کتابخانه‌های سلطنتی هم داشته‌ایم و اینطور نبود که کتابخانه در کشور ما تنها در عصر مدرنیته اتفاق افتاده باشد.

مسجدجامعی افزود: وقتی روستای تهران به شهر تهران تبدیل شد، اولین ساخت و ساز شهری یک مدرسه بود و مگر می‌شود مدرسه ایجاد کنی و کتابخانه نداشته باشی. کتابخانه ملی از قدیم جایگاه بزرگان عرصه قلم و فرهنگ بوده است. ایرج افشار، پوری سلطانی، کامران فانی، عبدالله انوار و .... برخی از این نام‌ها هستند. آقای صالحی‌امیری کتابخانه ملی را به اندیشکده‌ای فرهنگی تبدیل کرد و ظرفیت معنوی کتابخانه ملی را به جامعه نشان داد و عده زیادی از اهالی فرهنگ را از مهجوریت خارج کرد.

او سپس با اشاره به اینکه از من می‌پرسند اگر کتابخانه ملی تا این حد خوب و ارزشمند است چرا شما مسئولیتش را نپذیرفتی، اظهار داشت: واقعیت این است که من توفیق نداشتم به عنوان مدیر به کتابخانه ملی بیایم ولی همه شرایط آمدن برایم فراهم بود. روز دوشنبه استعفا کردم و طبق قانون روز پس از استعفا و طبق ‌آیین‌نامه سه شنبه باید بررسی و پذیرفته می‌شد اما آن را به تاخیر انداختند. این تعویق باعث شد روز پنجشنبه حادثه تلخ پلاسکو را که مهمترین واقعه شهری طی سال‌های اخیر بود را شاهد باشیم. من در محل حادثه ساختمان پلاسکو حاضر شدم و دیدم با وجود اینکه همه پیام‌هایی برای این حادثه منتشر کردده بودند؛ ولی هیچکس نیست. واقعا درست نبود در این شرایط  من نماینده شورای شهر تهران عرصه را خالی کنم و وظیفه اخلاقی دیدم که در شورا بمانم. شرایط عوض شده بود و باید برای دفاع از شهروندان تهران می‌ماندم.

او در پایان تاکید کرد: البته من در خدمت خانم دکتر بروجردی هستم و هرگونه کمکی نیاز باشد دریغ نمی‌کنم. امیدوارم سازمان اسناد و کتابخانه کلی با مدیریت خانم بروجری بیشتر از قبل پویا و شاداب شود و کارهای پیوسته‌تری را در این نهاد شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز