خبرگزاری کار ایران

حیدریان: روند برگزاری جشنواره ها ، هفته‌های فیلم و عکس بازنگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۸۱

محمدمهدی حیدریان معتقد است که در انجمن سینمای جوان باید همه راهها به تولید ختم شود.

 به گزارش ایلنا، محمدمهدی حیدریان معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عصر روز سه شنبه 15 فروردین ماه ضمن بازدید از سینمای جوانان ایران با مدیران این انجمن دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان سینمایی  ضمن تبریک سال نو گفت: دلیل انتخاب سینمای جوانان به عنوان اولین مؤسسه برای بازدید این است که نگاه من زیرساختی است و باید از جایی شروع می‌کردم که با زیرساخت‌های سینمای ایران سر و کار دارد. اساسا دلیل تأسیس سینمای جوانان در سال 64 با همه ابعادی که در آن زمان برایش متصور بودیم و توسعه‌ای که الان پیدا کرده همین بوده که به زیر ساخت‌های سینمای ایران کمک کند.

حیدریان ادامه داد: به میزانی که تکنولوژی پیشرفت کرده و فیلم‌سازی تسهیل شده و به میزانی که جوان در کشور ما زیاد شده است، سینمای جوانان هم نیازمند بازنگری بوده و هست. فرهنگ و استفاده از محصولات فرهنگی توسعه پیدا کرده و لاجرم نقش سینمای جوانان هم نیاز به باز تعریف دارد.

وی افزود: سینمای جوانان متولی تولید است و موظف است در طول سال از تولیدات حرفه‌ای حمایت کند. اصل اولیه را باید بر اساس تولید گذاشت و همه چیز در خدمت این اصل باشد. آموزش و مابقی مسائل انجمن همه باید برای رسیدن به تولید باشند. قطعا در این راه نیازمند برگزاری جشنواره، هفته‌های فیلم و عکس و نشست‌های متعدد هستیم اما همه این‌ها باید در نهایت به چرخه تولید کمک کنند.

معاون سینمایی وزیر ارشاد ضمن اشاره به فرهنگ و نقش آن در جامعه و لزوم گسترش فضاهای فرهنگی افزود: مدیریت فرهنگی مدیریت فضای فرهنگی است. انتظاری وجود ندارد که شما با همه سازندگان فیلم‌های کوتاه در طول سال که رقمش گاهی به چهار هزار فیلم هم می‌رسد در اتباط باشید بلکه باید فضای کاری مناسبی را برای این قشر فراهم کنید تا تولید فیلم کوتاه آسان‌تر شود.

در پایان این دیدار رئیس سازمان سینمایی و هیأت همراه از ساختمان جدید انجمن سینمای جوانان ایران بازدید و در جریان روند تکمیل این ساختمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز