خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با رئیس انجمن سینماداران مطرح شد؛

صداوسیما موفق شد جای ماهواره را پرکند/پخش مناسب تیزرهای سینمایی

اشرفی گفت: تلویزیون با پخش تبلیغات فیلم‌ها در معرفی فیلم‌ها امسال موثر عمل کرد. این در حالی‌ست که پخش تیزرها از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع شده و رسانه ملی با این روش و پخش تیزرها در زمان‌های مناسب کمک زیادی به سینما کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در روزهای گذشته در گفتگو با ایلنا اعلام کرد امسال فروش فیلم‌ها خوب بوده و تنها گلایه تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان از عملکرد سازمان صداوسیما در پخش نکردن آگهی‌های فیلم‌هاست اما روز گذشته محمدقاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) از عملکرد خوب رسانه ملی در پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی سخن گفت و آن را جایگزین خوبی برای پخش تبلیغ فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد.

اشرفی درباره وضعیت اکران نوروز ۹۶ گفت: وضعیت فروش فیلم‌ها خوب و بالاتر از انتظار بود و استقبال از آثار هم خوب بود اما درصد کمی ریزش مخاطب داشتیم. این ریزش مخاطب در مقایسه با نوروز ۹۵ خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عواملی همچون بارندگی و نامناسب بودن شرایط جوی، تمایل بیشتر مردم به مسافرت رفتن و تعطیلی چند روزه سینماها به دلیل ایام شهادت و عزاداری در ریزش مخاطب تاثیرات خود را داشته است.

اشرفی با اشاره به اینکه امسال میزان استقبال از مخاطب در هر سینما با سینمای دیگر تفاوت دارد، افزود: برخی سینماها مانند ماندانا نه تنها ریزش نداشتند بلکه با رشد زیادی در تعداد مخاطبان خود مواجه شدند. تلویزیون هم کمک خیلی زیادی به سینما کرد. این رسانه با پخش تبلیغات فیلم‌ها در معرفی فیلم‌ها امسال موثرتر عمل کرد. این در حالی‌ست که پخش تیزرها از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع شده و رسانه ملی با این روش و پخش تیزرها در زمان‌های مناسب کمک زیادی به سینما کرد.

وی با رد تاثیر گران شدن بلیت سینماها در کاهش یا افزایش مخاطب افزود: بالاترین افزایش بلیت در سینماها ۲ هزار تومان بود و این میزان افزایش هیچ تاثیری در میزان فروش نداشته است.

وی درباره کم فروش بودن برخی فیلم‌های اجتماعی در نوروز ۹۶ گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش فروش فیلم‌ها؛ تعداد سالن‌هایی‌ست که به یک فیلم در زمان اکران اختصاص پیدا می‌کند. به طور مثال سینما ماندانا ۴ سالن دارد و همزمان باید ۷ فیلم را اکران کند. صاحبان فیلم‌ها نیز توقع دارند که کارشان به صورت مداوم روی پرده باشد. افزایش فیلم‌های روی یک پرده موجب شده ترافیک نمایش فیلم‌ها به وجود آید.

اشرفی گفت: سینمادار از فیلمی که خوب بفروشد حمایت می‌کند. اگر فیلمی مخاطب داشته باشد قطعا سینمادار به آن فیلم سانس می‌دهد. به همین دلیل فیلم‌ها باید در بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی قوی عمل کنند تا مخاطب جذب کنند.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی و لزوم استفاده از شیوه‌های مدرن در این بخش گفت: یکی از مهمترین بخش‌های اکران یک فیلم؛ معرفی آن است. در دنیای پرترافیک امروز که انبوه اطلاعات در لحظه مبادله می‌شود؛ معرفی فیلم‌ها باید مداوم باشد.

اشرفی با اشاره به وضعیت اکران در سال ۹۶ گفت: باتوجه به وضعیت اکران نوروزی فیلم‌ها می‌توان به اکران امسال امیدوار بود.

کد خبر : ۴۷۴۶۶۸