خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی برای پاسداشت فداکاری آتش‌نشانان پلاسکو؛

تصاویری که تماشاگر را منقلب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۱۳۳

عکاس نمایشگاه «عشق و آتش» گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه به جز ثبت تاریخ که وظیفه ماست؛ پاسداشت فداکاری و جوانمردی آتشنشانان غیور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حادثه تلخ آتش‌سوزی و ریزش ساختمان قدیمی پلاسکو ازسویی جامعه ایران را آزرده کرد و از سوی دیگر جلوه‌هایی بی‌بدیل از غیرت و جانشفشانی آتشنشانان را در خدمت‌رسانی و یاری هموطنان را فراروی افکارعمومی داخلی و خارجی قرار داد. این حادثه از چشم تیزبین عکاسان خبری دور نماند تا آنان نیز پا به پای قهرمانان و مبارزان با آتش، لحظات تاریخی و حماسی مردان بزرگ ایران زمین را ثبت کنند. از همین رو و باشگاه پویا اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسان حادثه پلاسکو کرده است. این نمایشگاه امروز در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان گشایش می‌یابد.

«مصطفی عسگری» یکی از عکاسان نمایشگاه «عشق و آتش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ۷ فریم از نمایشگاه را او عکاسی کرده است؛ گفت: نمایشگاه از حدود ۶۰ فریم عکس تشکیل شده است. این عکس‌ها از لحظات ابتدایی آتش‌سوزی تا پایان تشییع پیکر پاک شهدا را به تصویر کشیده است.

وی افزود: در میان عکس‌ها یک فریم بیش از همه مرا منقلب کرد. این فریم عکسی از دانش‌آموزانی بود که برای ادای احترام روی دیوار کنونی جلوی پلاسکو نقاشی می‌کشیدند.

عسگری تصریح کرد: یک اتفاق عجیب در طول این حادثه شکل گرفت و آن پیدا شدن قرآن سالم از میان انبوه پارچه‌های سوخته بود. در زمان پیدا شدن قرآن من آنجا نبودم ولی یکی از عکاسان تعریف می‌کرد که قرآن از میان پارچه‌های سوخته بیرون آمده و سالم مانده است.

عکاس نمایشگاه عشق و آتش تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه به جز ثبت تاریخ که وظیفه ماست؛ پاس‌داشت فداکاری و جوانمردی آتشنشانان غیور است.

وی درباره آینده این عکس‌ها نیز گفت: بنا شده کتاب عکسی از آثار عکاسان در رابطه با عکس‌های نمایشگاه حادثه پلاسکو چاپ و در مراسم اختتامیه نمایشگاه در ۲۵ اسفند رونمایی شود.

اختتامیه نمایشگاه «عشق و آتش»  ۲۵اسفند ساعت  ۱۴ به‌طور رسمی با حضور شهردار منطقه ۶ و جمعی از خانواده شهدای آتشنشان و مقامات و مسئولان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز