خبرگزاری کار ایران

واکنش انجمن‌ صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به توهین لیلا اوتادی به خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۹۸۹

کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران با صدور اطلاعیه‌ای خواستار برخورد قاطع با اهانت کنندگان به جامعه رسانه‌ای و اصحاب قلم شد.

 به گزارش ایلنا، کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در بیانیه خود با تاکید بر نقش‌آفرینی‌های غیرقابل انکار اصحاب رسانه و اهل قلم در تولید اندیشه و فکر و افزایش بصیرت و آگاهی جامعه اسلامی ایران از مسئولان سازمان صداوسیما خواست با دقت‌نظر بیشتر نسبت به گفتار و رفتار مجریان و میهمانان مانع از حرمت‌شکنی‌ها شوند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مجاهدت‌ها و تلاش‌های حرفه‌ای، صادقانه و شبانه‌روزی اما خاموش اصحاب رسانه در ثبت رویدادها و تحلیل وقایع  با هدف بصیرت‌افزایی و ارتقای دامنه آگاهی‌های و اطلاعات عمومی جامعه، بر هیچ چشم و نگاه منصف و متعهدی پوشیده نیست.

ایستادگی‌ها و پای‌مردی‌ها و جان‌فشانی‌های خبرنگاران و تحلیلگران در انتشار به‌هنگام اتفاقات و مجاهدت و تلاش برای تحلیل منصفانه آن‌ها از یکسو ستایش اقشار مختلف جامعه را برانگیخته و از دیگرسو طبعاً جریان‌های معلوم‌الحالی  را که همواره در تیررس نگاه پرسشگرانه جامعه رسانه‌ای قرار دارند، برای شبهه‌افکنی و ایجاد تردید نسبت به سلامت کارکرد حرفه‌ای خبرنگاران و اهل قلم به تقلا و تکاپو وادشته است. از این رو هر از گاهی تکه‌پرانی‌ها و اهانت‌هایی را به اصحاب رسانه شاهد بوده و هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه افکارعمومی با همراهی و همدلی خود بهترین قضاوت را نسبت به رفتار جامعه رسانه‌ای از خود نشان داده و می‌دهد، تاکید شده است: سزاوار آن است که مسئولان و متولیان امور با نگاه مهربانانه‌تری فعالیت‌های اصحاب رسانه و اهل قلم را پاسخ گویند و نسبت به اهانت‌ها و بی‌حرمتی‌ها نسبت به خبرنگاران، اهل قلم و اصحاب رسانه دقت‌نظر بیشتری از خود نشان دهند.

 چندی پیش و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در برنامه هفت بهروز افخمی  مجری و لیلا اوتادی میهمان برنامه به اصحاب قلم و خبرنگاران اهانت کردند که واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز