خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر افق برای نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۲۱۶

سه داستان جدید از مجموعه «رمان نوجوان» انتشارات افق منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات افق رمان‌های «سه‌بار خوش‌شانسی»، «لالایی برای دختر مرده» و «و بازهم سفر» را در مجموعه کتاب‌های «رمان نوجوان» خود منتشر کرد.

«سه‌بار خوش‌شانسی»

«سه‌بار خوش‌شانسی» در سال ۲۰۱۳ در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های نوجوان نیویورک تایمز قرار گرفت و عنوان بهترین کتاب مجله نقد کرکس و پابلیشرز ویکلی در سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرد.

این کتاب درواقع اولین رمان شیلا ترنیج برای نوجوانان است که مرجان مهدی‌پور آن را به فارسی برگردانده است.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«کلید حل معما در دست کیست؟

تابستان است و همه چیز خوب پیش می‌رود. اما ناگهان خبر یک قتل در شهر می‌پیچد. بچه دزدی، تصادف شدید و توفان هم چاشنی ماجرا می‌شوند.

حالا دختر نوجوانی به اسم مو می‌خواهد همراه با صمیمی‌ترین دوستش گره پیچیده‌ترین اتفاق زندگی‌اش را باز کند و با استفاده از حس کارآگاهی‌اش پرده از راز قتل بردارد.»

رمان «سه‌بار خوش‌شانسی» در ۳۴۲ صفحه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

«و بازهم سفر»

رمان «و باز هم سفر» نوشته ناصر یوسفی است. یوسفی دانش‌آموخته روان‌شناسی آموزش کودکان خردسال است و دکترای آموزش‌و‌پرورش دارد.

این نویسنده دریافت جوایزی از شورای کتاب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد و به عنوان متخصص ارشد مسائل کودکان، مشاور سازمان‌های بین‌المللی چون یونسکو و کمیساریای عالی سازمان ملل نیز هست.

در پشت جلد رمان «و بازهم سفر» می‌خوانیم:

«او یک غریبه بود و غریبه یعنی خطر!

مردم شهر از زمانی که به یاد داشتند این رسم را اجرا می‌کردند. هر دختر و پسری که به سن چهارده‌سالگی می‌رسید باید به سفر بزرگ می‌رفت. این بخشی از قانون بزرگ شدن بود.

سام شنیده بود گاهی سفر بچه‌ها ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد. شنیده بود بعضی‌ها پس از چند سال به خانه برگشته‌اند. حتی شنیده بود بعضی‌ها هیچ وقت برنگشته‌اند. هیچ وقت!»

رمان «و بازهم سفر» در ۳۸۷ صفحه و به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

«لالایی برای دختر مرده»

رمان «لالایی برای دختر مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی است و افتخاراتی مثل کسب لوح زرین و دیپلم افتخار جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای او به همراه داست. این رمان همچنین به عنوان اثر ویژه شورای کتاب کودک و رمان برگزیده جایزه شهید غنی‌پور نیز معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ در فهرست کتا‌‌ب‌های خواندنی کتابخانه مونیخ (کلاغ سفید) نیز قرار گرفت.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«چرا گریه می‌کنی؟

وقتی زهره، یکی از دخترهای کلاس دوم دبیرستان آنچه را که می‌دید برای دیگران شرح داد، هیچ‌کس حرفش را باور نکرد. زهره این حرف را اولین‌بار به نزدیک‌ترین دوستش مینا گفت و بالاخره خبر در تمام شهرک پیچید. زهره می‌گفت دختری را میشناسد که موهای خاکستری دارد، دست‌هایش از آرنج به پایین سوخته و از همه مهم‌تر صد سال پیش مرده است!»

رمان «لالایی برای دختر مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی در ۱۱۵ صفحه و به قیمت ۸۰۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

تازه‌های نشر افق برای نوجوانان

«تام گیتس لنگه ندارد؛ (البته بعضی وقت‌ها)»

نشر افق همچنین رمان «تام گیتس لنگه ندارد؛ (البته بعضی وقت‌ها)» نوشته لیز پیشون را هم با ترجمه آتوسا صالحی برای نوجوانان منتشر کرده است.

این داستان گرافیگ جایزه بلو پیتر، جایزه کتاب طنز رولددال را کسب کرده است و بهترین کتاب طنز به انتخاب نوجوانان RED HOUSE ۲۰۱۲ نیز شده است. لیز پیشون جایزه واتر استونز، یعنی بهترین رمان برای نوجوانان را نیز کسب کرده است.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«خیلی دلم می‌خواهد زودتر به اردوی تفریحی مدرسه بروم ( البته اگر بتوانم فرم شرکت در اردو را پیدا کنم) دلیا هم خیلی دلش می‌خواهد من زودتر بروم . آنجا می‌توانم یک عالمه از کارهای مورد علاق‌ ام را انجام دهم،

مثل ساختن کلک

راه انداختن جشن نیمه شب

نقشه کشیدن برای جانورهای موذی».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز