خبرگزاری کار ایران

با امضای یک تفاهم‌نامه سه جانبه؛

دفتر موسسه فرهنگی اکو در خوزستان احداث شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۶۹

با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و موسسه فرهنگی اکو، احمد نشان مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان به عنوان نماینده موسسه اکو در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند حکم گرفت.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم، محمدمهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو، اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، خسرو نشان رییس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، معاون دبیرکل اکو، سفیر و رایزن فرهنگی کشور تاجیکستان و معاون سفیر  افغانستان، نیز حضور داشتند و بر اساس این حکم، فعالیت‌های فرهنگی میان موزه هنرهای معاصر آبادان با کشورهای عضو اکو شکل خواهد گرفت.

اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان مناطق آزاد اروند گفت: «موضوع پیوند فرهنگی مابین ملت‌های منطقه شروع خوبی برای ایجاد صلح پایدار است. کشورهایی که با ترویج فرهنگ خود باعث خیر و برکت می‌شوند. ما هم امیدواریم در این اتفاق فرهنگی سهمی داشته باشیم و این حرکت آغازی باشد برای توسعه فرهنگی میان ما و ملت‌های دیگر.»

محمدمهدی مظاهری، رئیس موسسه فرهنگی اکو نیز طی سخنانی با اشاره به مقارن شدن اعطای این حکم با روز ثبت جهانی نوروز در سازمان ملل، گفت: «باید ایجاد نخستین دفتر موسسه فرهنگی اکو در خوزستان را به فال نیک گرفت.»

او افزود: «البته موسسه فرهنگی اکو در شهرهای دیگر هم دفتر نمایندگی خود را احداث خواهد کرد اما به واسطه این نمایندگی باید شناساندن حوزه تمدنی استان خوزستان مغتنم شمرده شود.»

خسرو نشان مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان نیز ضمن سپاسگزاری از حضور میهمانان این اتفاق را سرآغازی برای شکل گرفتن رویدادهای بزرگ فرهنگی دانست و گفت: «بسیار خوشحالم که سرآغاز این اتفاق‌ها در خوزستان شکل گرفته است. خوزستان کمتر فرصت پیدا کرده تا به جایگاه واقعی خودش برسد. چرا که این استان گهواره تمدن‌هاست. نخستین اثر جهانی ــ چغازنبیل ــ در این استان به ثبت جهانی رسیده و جزو معدود مناطقی‌ست که سه اثر ثبت جهانی دارد. همین حالا نیز کاوش‌های بسیاری در مناطق مختلف در حال انجام است تا هر چه بیشتر نقش خوزستان در شکل‌گیری تمدن‌ها مشخص شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز