خبرگزاری کار ایران

آنچه درباره فیلم «خوب، بد، جلف» مطرح شد؛

پیمان قاسم‌خانی: خط فرضی را گم کرده بودم/عاشق سینمای تجاریِ پاپ‌کورنی‌ تمیزم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۴۷۰

پیمان قاسم‌خانی فیلمنامه‌نویس و کارگردان «خوب، بد، جلف» این فیلم را از نوع کمدی‌های بی‌محتوا خواند و گفت: من طرفدار سینمای تجاریِ پاپ‌کورنیِ تمیز هستم و دوستش دارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم‌خانی با حضور حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران آن در کاخ جشنواره برگزار شد.

پیمان قاسم‌خانی با اشاره به اینکه قبول دارم که فیلم جای بهتر شدن بیشتری داشت؛ گفت: به ابزار مسلط نبودم و حتی خط فرضی را گم می‌کردم. در رابطه با اینکه بازیگران در نقش خودشان بازی می‌کردند هم باید بگویم این فیلم ادامه‌ی سریال پژمان بود و برای همین همه در نقش خودشان بازی می‌کردند.

این نویسنده و کارگردان با تاکید بر اینکه کمدی‌ها متفاوتند، گفت: یکسری از کمدی‌ها رگه‌های اجتماعی دارد مثل اجاره‌نشین‌ها یا کارهایی مثل مارمولک و طبقه حساس که من نوشته‌ام و اجتماعی‌تر بوده‌اند و اینها اقبال بیشتری در جذب مخاطب دارند.

قاسم‌خانی با بیان اینکه به این نوع کمدی‌ها پرمحتوا می‌گویند، ادامه داد: خوب، بد، زشت از نوع کمدی‌های بی‌محتوا بود.

او با بیان اینکه به این تفاوت‌ها در کمدی‌ها آگاهم، گفت: در دنیا هم یکسری کمدی‌ها وجود دارند که قرار نیست اسکار بگیرند. به‌عنوان طرفدار سینمای تجاریِ پاپ‌کورنیِ تمیز به این نوع سینما اعتقاد دارم و دوستش دارم.

قرار بود رامبد جوان کارگردان باشد

قاسم‌خانی با اشاره به کارگردانی «خوب، بد، جلف» گفت: انتخاب اول برای کارگردانی این فیلم رامبد جوان و انتخاب‌های بعدی حسن فتحی و سروش صحت بودند اما نوشتن فیلمنامه طول کشید و هرکدام از دوستان سر کاری رفتند و من خیلی شانسی کارگردانی آن را قبول کردم.

این نویسنده با بیان اینکه تاکنون چندین بار برای کارگردانی فیلمنامه‌هایی که نوشته بود به او پیشنهاد شده بود، گفت: همه این پیشنهادها را رد کردم و فقط مایل به کارگردانی دو فیلمنامه بودم. درمورد «خوب، بد، جلف» باید بگویم انتخاب خوبی برای کارگردانی کار اولم نبود.

قاسم‌خانی «خوب، بد، جلف» را یک دست‌گرمی سنگین و کاری سخت خواند و گفت: قرار بود این فیلم یک کمدی معمایی پلیسی ساده باشد برای همین راه خاصی جز همان فضای تیمارستانی کار که آدم سالمی در آن پیدا نمی‌شود وجود نداشت.

او تجربه بعدی خود در کارگردانی را یک فیلم جمع و جورتر خواند که بتواند روی آن کنترل بیشتری داشته باشد و گفت: به این زودی‌ها قرار نیست کارگردانی کنم.

قاسم‌خانی کارگردان فیلمنامه بعدی خود که یک کار سینمایی رمانتیک است را حمید فرخ‌نژاد معرفی کرد و گفت: از همکاری با این گروه خیلی لذت بردم؛ درمورد بازیگران هم باید بگویم کار سختی نبود، همین که رهایشان می‌کردی و دوربین را جلوی‌شان می‌گذاشتی، کمدی معرکه‌ای از آب درمی‌آمد.

حمید فرخ‌نژاد: توالی انتخاب نقش‌های طنز اتفاقی بود

حمید فرخ‌نژاد (بازیگر) نیز در این نشست در پرونده کاری من کم بور پاسخ به دلیل انتخاب نقش‌های طنز گفت: اعتقاد دارم یک بازیگر وقتی کامل است که بتواند ژانرهای مختلف تجربه کند.

فرخ‌نژاد ادامه داد: البته «خوب، بد، جلف» برای سال گذشته است و همزمان شدنش با «گشت ارشاد» اتفاقی بود. مدت‌ها بود دلم می‌خواست در نقش طنز بازی کنم اما اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که این کارهای طنز پشت سر هم در اکران قرار گرفتند.

این بازیگر با بیان اینکه «در اینکه طنز، نیاز جامعه است، شکی نیست» ادامه داد: من فکر می‌کنم همه چیز باید در سبد یک بازیگر باشد تا بتواند توانایی‌هایش را نشان دهد.

فرخ‌نژاد ادامه داد: بازیگر باید بتواند نقش‌هایش را تراز کند؛ یعنی وجاهت هنری و تجاری را در کنار هم قرار دهد و البته در هر دو مورد سراغ کارهای آبرومند برود.

سام درخشانی نیز دیگر بازیگر این فیلم سینمایی با بیان اینکه درمورد فیلمنامه به پیمان قاسم‌خوانی اعتماد داشتم، گفت: براساس اطمینانی که از قبل به ایشان داشتم به این نتیجه رسیدم که در این فیلم بازی کنم و امروز هم از این تصمیم خوشحالم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز