خبرگزاری کار ایران

روایتِ رفتارهای معلمی که دانش‌آموزان را رها نمی‌کند در رمانِ گلشیری

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۳۴

رمان «داستان انتقام» به تازگی توسط نشر افق منتشر شده است.

سیامک گلشیری (نویسنده) در گفت‌وگو یا خبرنگار ایلنا؛ درباره رمان «داستان انتقام» که به تازگی توسط نشر افق منتشر شده است، گفت: رمان «داستان انتقام»، داستان چند نوجوان و معلم‌شان است. معلم در دبیرستان کاری با آن‌ها کرده که آن‌ها هرگز نمی‌توانند فراموش کنند و همین موضوع دستمایه‌ی حوادثی است که در شبی پرحادثه اتفاق می‌افتد. شبی که سراسر این داستان را دربرمی‌گیرد.

خالق رمان «آخرین رویای فروغ» همچنین از نگارش رمانی جدید در حوزه بزرگسال خبر داد و بیان کرد: نگارش رمانی در حوزه بزرگ‌سال را نیز به اتمام رسانده‌ام و این رمان اکنون در مرحله بازبینی نهایی قرار دارد. ماجرای این رمان نیز مضمونی جنایی و روان‌شناختی دارد. شخصیت اصلی رمان مذکور یک نویسنده است که در حین نگارش یک رمان با یک قتل مواجه می‌شود.

گلشیری افزود: یک مجموعه داستان با نام «رژ قرمز» که 22 داستان کوتاه سال‌های اخیر را شامل می‌شوند نیز تا نمایشگاه کتاب تهران توسط نشر چشمه منتشر می‌شود.

رمان «داستان انتقام» در 184 صفحه و قیمت 19 هزار تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

گلشیری فعالیت ادبی‌اش را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد. اولین داستان کوتاه او به نام «یک شب، دیروقت» در ۱۳۷۳، در مجلهٔ آدینه به چاپ رسید و پس از آن داستان‌های زیادی در مجلات مختلف ادبی، نظیر آدینه، گردون، دوران، کارنامه، زنده‌رود، زنان، کلک و چندین و چند مقاله در روزنامه‌های مختلف به چاپ رساند و سرانجام در ۱۳۷۷ اولین مجموعه‌داستانش با عنوان از عشق و مرگ منتشر شد.

بیشتر داستان‌های گلشیری در ایران معاصر و به‌ویژه تهران اتفاق می‌افتند و با نگاه کاملاً رئالیستی به انسان و رابطه‌اش با جامعهٔ معاصر می‌پردازند. بدین سبب می‌توان گفت با خواندن آثار او، تصویری موثق از زندگی بخشی از طبقهٔ متوسط شهرنشین، به‌ویژه در تهران، در ذهن خواننده نقش می‌بندد که بی‌گمان به‌دلیل اصرار او در پرداختن به فضایی است که در آن زندگی می‌کند و این حتی در آثار فانتزی این نویسنده، که برای نوجوانان نوشته، به چشم می‌خورد. از مشخصات دیگر داستان‌های او می‌توان به صحنه‌های متعدد، دیالوگ‌های بسیار و نثر کاملاً بی‌طرفانه و خالی از صفت و قید اشاره کرد.

گلشیری که تاکنون بیش از پانزده رمان و چند مجموعه‌ داستان منتشر کرده، پنج بار موفق به دریافت جایزه و بیش از ده بار نامزد جوایز مختلف ادبی بوده است. مجموعهٔ خون‌آشام را، که شامل پنج رمان است، پرفروش‌ترین مجموعه‌رمان تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران لقب داده‌اند. او سال‌هاست است که در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف به تدریس داستان‌نویسی مشغول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز