خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد؛

بازداشت ده‌ها فعال حوزه مدلینگ در قزوین

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۸۳

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جریان بازدید از پلیس فتا گفت: دادستانی قزوین براساس وظایف ذاتی خود با رصد تحرکات و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف با هدف شناسایی افراد فعال در زمینه ترویج ابتذال و عادی‌سازی بی بندوباری، در تلاش است با ایجاد فضایی سالم و امن برای جوانان و خانواده‌ها، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و دفاع از هویت ملی و مذهبی را فراهم کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام  صادقی نیارکی در جریان بازدید از  پلیس فتا  گفت: تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به فضای مجازی احساس مسئولیت کنند و کوتاهی دستگاه‌ها در عرصه فضای مجازی و آلوده شدن این فضا به انواع جرائم پذیرفتنی نیست.

صادقی نیارکی با بیان اینکه توسعه و گستردگی فضای مجازی موجبات سوءاستفاده از این فضا را فراهم آورده، گفت:  قطع به یقین این گستردگی و سوءاستفاده، آمار تخلفات را افزایش داده اما میزان کشفیات این پلیس نیز در سطح خوب و بالایی است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا از نیروهای تحصیل کرده، خلاق و پر انرژی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه این پلیس تخصصی کمتر از یک دهه است که آغاز به کار کرده، لازم می‌دانیم کمک‌ها و حمایت‌های لازم را به این پلیس ارائه داشته باشیم، چراکه آنها با کار شبانه‌روزی درصد بالایی از بار پرونده‌های قضایی را به دوش می‌کشند.

صادقی نیارکی گفت: در زمینه برخورد با جرایم رایانه‌ای و وظایف پلیس فتا، هماهنگی‌هایی مابین پلیس مذکور و دادستان‌های شهرستان‌ها انجام پذیرفته و شعب تخصصی در این زمینه تعیین و در این زمینه فعال هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به نشست دادستان کل کشور در راستای ساماندهی فضای مجازی و تاکید ایشان به دادسراهای سراسر کشور در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی باید این مهم ساماندهی شود و از دستگاه‌های ذیربط درخواست داریم کمک کنند و وظایفشان را انجام دهند تا از این فضا به نحو احسن استفاده شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی وظیفه دارند نظارت‌های خود را افزایش دهند تا جلوی سوءاستفاده در این فضا گرفته و به حداقل ممکن برسد و دادستانی با همکاری تنگاتنگ پلیس فتا نیز همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

وی درباره استفاده از فیلترشکن‌ها گفت: وزارت ارتباطات اقدامات مفید و خوبی را انجام داده؛ هر چند تا رسیدن به هدف و مقصود فاصله زیادی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: نظام سلطه و دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین راه‌های ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را هجمه به فرهنگ اسلامی مردم بالاخص جوانان کشور از طریق فضای مجازی هدف‌گذاری نموده و در این راه ترویج فساد و فحشاء در بین جوانان ایران اسلامی که پدران و مادران آینده جامعه هستند، یکی از اصلی‌ترین روش‌های مورد نظر جهت به انحراف کشاندن این قشر به حساب می‌آید.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: دادستانی قزوین براساس وظایف ذاتی خود با رصد تحرکات و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف با هدف شناسایی افراد فعال در زمینه ترویج ابتذال و عادی‌سازی بی بندوباری، در تلاش است با ایجاد فضایی سالم و امن برای جوانان و خانواده‌ها، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و دفاع از هویت ملی و مذهبی را فراهم کند.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم با علم و آگاهی از وقوع چنین اتفاقاتی بوده، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا حریم و بنیان خانواده‌های ایرانی حفظ شود و در همین راستا با حرکاتی که مغایر این مساله باشد، برخورد می‌کنیم.

عضو شورای مسئولان قضایی استان، ترویج و اشاعه فحشاء از طریق شبکه‌های اجتماعی را موجب تغییر در فرهنگ ایرانی اسلامی و هنجارشکنی دانست و اظهار داشت: پیرو اقدامات گذشته این دادستانی و با دستور مستقیم اینجانب با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و رصد فضای مجازی موفق شدیم ده‌ها تن از افرادی را که مبادرت به انتشار محتویات مبتذل(مدلینگ در فضای مجازی) کرده بودند، دستگیر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز