خبرگزاری کار ایران

جمشید مشایخی «مارمالاد» را افتتاح می‌کند

نمایش «مارمالاد» با حضور جمشید مشایخی در خانه نمایش افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا آزادفر با بیان اینکه «مارمالاد» هر شب ساعت هشت در خانه نمایش روی صحنه خواهد رفت، گفت: همیشه آرزو داشتم زنگ افتتاحیه یکی از آثارم را جمشید مشایخی به صدا در آورد و طبق صحبت‌های انجام شده قرار است پنج شنبه همین هفته افتتاح نمایش مارمالاد در حضور این بازیگر بزرگ سینما و تئا‌تر و جمعی از هنرمندان عزیز اتفاق بیافتد.

محمدرضا آزادفر نویسنده و کارگردان تئا‌تر با اشاره به شروع نمایش «مارمالاد» در خانه نمایش گفت: همیشه دغدغه‌ای در ذهن داشتم و آن مسأله حقانیت انسان‌ها برای داشته‌هایشان بود. اینکه برخی استحقاق چیزی را ندارند ولی به آن می‌رسند. این دغدغه کم کم در ذهن من جان گرفت و طی سه ماه به نمایشنامه «مارمالاد» مبدل شد.

وی ادامه داد: این نمایش در فضایی فانتزی رقم خورده و روایتگر زندگی یک زوج است که‌ بعد از ده سال زندگی به شرطی در سند ازدواجشان روبرو می‌شوند. شرطی که باعث می‌شود هر آنچه دارند را به سرایدار خانه خود تقدیم کنند.

بازیگر نمایش «ناگهان پیت حلبی» در مورد زمان اجرای این نمایش افزود: قرار بود این اثر دو ماه پیش روی صحنه برود اما با توجه مشغله برخی بازیگران به دی ماه امسال تغییر زمان داد. از نظر من این نمایش پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارد و اجرا قبل از جشنواره فجر ریسک زیادی را در پی ندارد چون سعی کردیم تا اثری مفرح و تماشاگر پسند را در کنار اندیشه ورز بودن آن روی صحنه ببریم.

وی از حضور در جشنواره تئا‌تر فجر سال آینده با نمایش «مارمالاد» خبر داد و درباره کیفیت این جشنواره تصریح کرد: نگاه جشنواره‌ای به تئا‌تر نه تنها در خصوص فجر بلکه در مورد سایر جشنواره‌ها نگاه درستی نیست و به شخصه اعتقاد دارم جشنواره‌ها گامی مثبت برای تئا‌تر محسوب نمی‌شوند. یکی از دلایل این اتفاق عدم حمایت از گروه‌های حاضر در جشنواره برای اجرای عموم آثار است.

بازیگر نمایش «مشروطه بانو» در همین راستا ادامه داد: خروجی جشنواره‌ها به هیچ وجه مشخص نیست. زیرا بعد از برگزاری آن‌ها اتفاق خاصی برای تئا‌تر نمی‌افتد و هیچ جنبشی را رقم نمی‌زند. در این میان می‌بینیم که جشنواره‌های دیگر همه مثل قارچ سبز شده و به صورت مقطعی به سرعت مضمحل گشته و تنها به بیلان کاری برخی مسئولین ختم می‌شوند. جشنواره تئا‌تر فجر با شعار تئا‌تر برای همه در جذب مخاطب عام برای تئا‌تر کاملا ناموفق بوده و نتوانسته گاردی که مخاطب به تئا‌تر دارد را از بین ببرد.

وی با اشاره به جایگاه تئا‌تر در میان مردم اضافه کرد: در این پس زدگی از سوی جامعه علاوه بر مسئولین و متولیان، خود هنرمندان نیز مقصرند. برخی هنرمندان برای نزدیک شدن به مردم هیچ تلاشی نمی‌کنند و اکثر اوقات از بالا به مردم نگاه کرده و تعاملی با مردم برقرار نمی‌کنند. متاسفانه این نگاه از بالا باعث شده عموم مردم رابطه چندانی با تئا‌تر نداشته باشند.

کد خبر : ۴۴۱۰۵۸