خبرگزاری کار ایران

نمایشنامه «منجی در صبح نمناک» اکبر رادی تلخیص شد/ مقدمات فراخوان پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی

بهزاد صدیقی از انتشار نسخه خلاصه شده نمایشنامه «منجی در صبح نمناک» اکبر رادی خبر داد و گفت: «منجی در صبح نمناک» یکی از بلند‌ترین و طولانی‌ترین نمایشنامه‌های اکبر رادی است که به دلیل طولانی بودنش تا به حال کسی برای اجرا سراغ آن نرفته است.

مدیر اجرایی و سخنگوی موسسه اکبر رادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: خود اکبر رادی در زمان حیاتش تصمیم داشت این نمایشنامه را کوتاه کند که این فرصت برایش پیش نیامد. حمیده بانو عنقا همسر آقای به همراه فرزند بزرگش «آریا رادی» با چندبار خواندن و بازبینی، «منجی در صبح نمناک» را تا ۲۵ صفحه کوتاه کردند به نحوی که به شخصیت‌ها و قصه آسیبی نخورد.

صدیقی با بیان اینکه این نمایشنامه تلخیص شده توسط نشر قطره منتشر شده است، گفت: تاکنون هرکسی این نسخه را خوانده از این تلخیص راضی بوده. خانواده اکبر رادی امیدوارند نسخه تلخیص شده منجی در صبح نمناک توسط کارگردانی که علاقه‌مند و مسلط بر نمایشنامه‌های رادی و ایرانی باشد اجرا شود.

صدیقی ادامه داد: این نمایشنامه در ۳۰۰ نسخه منتشر شده و مانند سایر نمایشنامه‌ها تیراژ پایینی دارد؛ امیدواریم شرایط چاپ و انتشار کتاب بهتر شود و خواننده‌ها از اینجور آثار استقبال بیشتری کنند.

سخنگوی موسسه اکبر رادی با اشاره به برنامه ریزی برای دیگر اتفاقات توسط بنیاد اکبر رادی گفت: مقدمات فراخوان پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی فراهم شده است. و درصورتی که مراکزی حامی مالی این همایش شوند، فراخوان را تا بهمن ماه منتشر خواهیم کرد.

صدیقی برنامه دیگر بنیاد را برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت موسسه فرهنگی هنری اکبر رادی اعلام کرد و گفت: دوره هشتم این کارگاه با شش مدرس و شش عنوان نمایشنامه‌نویسی به زودی آغاز می‌شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر اجرایی موسسه اکبر رادی همچنین از طراحی کارگاه‌های بلند نمایشنامه‌نویسی خبر داد که برای اولین‌بار در بهار سال ۹۶ این کارگاه‌ها برگزار خواهند شد.

صدیقی یادآور شد: دو جلد بعدی رادی‌شناسی یعنی جلدهای سوم و چهارم که مربوط به این دو دوره همایش ملی رادی‌شناسی است، در حال ویراستاری و ارائه به نشر «بوتیمار» است.

صدیقی ادامه داد: مجموعه مقالاتی که جلد دوم رادی‌شناسی است توسط نشر نشانه منتشر شده و از ابتدای دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت که مقالات دومین همایش رادی‌شناسی در آن منتشر شد. به اضافه سه مقاله از دیگر دوستان که شامل «عطالله کوپال»، من و مقاله‌ای از «محمدرضا مدیحی» می‌شد. این کتاب به کوشش خانم حمیده بانو عنقا رئیس هیات مدیره بنیاد رادی منتشر شده است.

سخنگوی موسسه اکبر رادی خاطرنشان کرد: از کسانی که علاقه‌مند به آثار و بنیاد اکبر رادی هستند؛ چه مراکز دولتی و خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌خواهیم حمایت خود را از فعالیت‌های بنیاد و آثار اکبر رادی دریغ نکنند تا شاهد اتفاقات بزرگ‌تر و موثرتری باشیم.

کد خبر : ۴۴۱۰۳۶