خبرگزاری کار ایران

همایش «شهر و شهروندی و تئا‌تر» برگزار می‌شود

همایش «شهر و شهروندی و تئا‌تر» به کوشش سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، با سخنرانی هنرمندان تئا‌تر و ارایه مقالات برگزیده شرکت‌کننده در این همایش، روز سه شنبه، هفتم دی ماه در تئا‌تر شهربرگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این همایش به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره تئا‌تر فجر برگزار خواهد شد.

 «ناصر حبیبیان» مدیر اجرایی این همایش با ارایه توضیحاتی درباره موضوعاتی که در این برنامه مطرح می‌شود، گفت: شهر و شهروندی و نسبت آن با تئا‌تر از موضوعاتی است که از دیرباز اهمیت داشته است. به طوری‌که نسبت تئا‌تر با مدنیت به یونان باستان می‌رسد و با توجه به بحث شهروندی در جامعه امروز، محورهایی را برای این همایش تعریف کردیم.

وی ادامه داد: در فرخوان این همایش ۲۸ محور را اعلام کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوعاتی همچون «شهر در ادبیات نمایشی جهان»، «شهر و شهروندی در ادبیات نمایشی نوین ایران از مشروطه تاکنون»، «تئا‌تر و ساختار شهر»، «جایگاه تئا‌تر در قانون‌های حاکم بر مدیریت فرهنگی شهر» و... اشاره کرد.

حبیبیان با ارایه توضیحاتی درباره روند دریافت مقالات این همایش اضافه کرد: بعد از انتشار فراخوان، ۶۰ مقاله به دبیرخانه رسید که شورای علمی همایش مرکب از خانم شیرین بزرگمهر وآقایان سعید اسدی، عطاالله کوپال از میان آن‌ها ۳۰ چکیده را انتخاب کرد و در ‌‌نهایت ۲۱ مقاله کامل به دبیرخانه رسید که از بین آن‌ها ۸ مقاله برگزیده و انتخاب شد.

به گفته او، ۵ مقاله در‌‌ همان روز همایش (۸ دی ماه) خوانده می‌شوند ودر کنار این‌ها ۳ مقاله دیگر نیز در کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش منتشر می‌شوند. البته به جز این‌ها مقالات سفارشی هم داشتیم و مقاله بسیار خوبی از رفیق نصرتی داریم.

این دانش آموخته تئا‌تر از برگزاری چند جلسه سخنرانی در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش در کنار خوانش مقالات برگزیده، چهره‌هایی همچون قطب‌الدین صادقی، علی مرادخانی و سعید اسدی سخنرانی خواهند داشت.

حبیبیان گفت: بعد از برگزاری همایش نیز، کتاب برگزیده مقالات آن منتشر و در آیین افتتاحیه جشنواره، رونمایی خواهد شد و جوایزی به سه مقاله برگزیده اهدا خواهد شد.

این همایش با حضور مسئولان شهری، اساتید حوزه معماری و... روز سه شنبه ۷ دی از ساعت ۸: ۳۰ تا ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئا‌تر شهر برگزار می‌شود. جزئیات همایش متعاقبا اعلام می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۴۰۷۳۸