خبرگزاری کار ایران

در دیدار احمد مازنی و محمد علی کشاورز مطرح شد؛

تلاش مجلس برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده تهران در مجلس دهم و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با محمدعلی کشاورز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مازنی در این دیدار گفت: تلاش ما در مجلس و به ویژه در کمیسیون فرهنگی حمایت از هنر فاخر و هنرمندان پیشکسوت است و جنابعالی از سرمایه‌های هنری کشور هستید.

وی به دیدار خود با عزت الله انتظامی اشاره کرد و گفت: ما خدمت آقای انتظامی رسیدیم ایشان هر چند جمله که می‌گفت از شما یاد می‌کرد. از شما و خصوصیات اخلاقی شما یاد می‌کرد و به یاد شما بود.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ما همیشه از آثار شما استفاده کردیم. در سریال‌ها و فیلم‌ها. گاهی مصاحبه‌های شما را هم می‌خواندم و اصالت و نجابتی که شما می‌گویید را در آن می‌دیدم.

در این دیدار محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینمای ایران گفت: بعد از اینکه دیپلمم را در اصفهان گرفتم به دانشکده پزشکی رفتم. در سالن تشریح دیدم که نمی‌توانم این رشته را ادامه دهم. بعد به هنرستان رفتم و از هنرستان به اداره هنرهای دراماتیک رفتم که رییس آن شادروان دکتر مهدی فروغ بود.

وی اضافه کرد: آنجا را تبدیل به دانشکده هنرهای دراماتیک کردند که استادان درجه یک در آنجا تدریس می‌کردند. چیزی که آن‌ها به ما یاد دادند نجابت و شرافت و مذهب بود.

کشاورز گفت: من با هر کارگردانی کار نمی‌کردم. باید او را می‌شناختم. از معدود هنرپیشگانی هستم که با بازیگران خارجی بازی کرده‌ام. من دو فیلم با آنتونی کوئین بازی کرده‌ام. و ساعت‌ها با او در مورد فرهنگ و ادبیات و مردم ایران صحبت کردم. او واقعا عاشق ایران بود.

این هنرمند پیشکسوت در پایان گفت: در مجلس همه تلاش و کوشش‌ها باید برای این مملکت باشد. به هم تهمت نزنند. تهمت در اسلام از بزرگ‌ترین گناهان است.

کد خبر : ۴۳۹۰۱۹