خبرگزاری کار ایران

در دیدار صالحی با همسر بیژن نجدی عنوان شد؛

حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی از انتشار آثار چاپ‌نشده بیژن نجدی

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از آمادگی این بنیاد برای حمایت از انتشار آثار متعدد زنده‌یاد نجدی که تاکنون به چاپ نرسیده خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در دیدار معاون فرهنگی وزیر ارشاد با همسر مرحوم بیژن نجدی، شاعر و نویسنده گیلانی، از آمادگی این بنیاد برای حمایت از انتشار آثار متعدد زنده‌یاد نجدی که تاکنون به چاپ نرسیده خبر داد.

پس از حدود ۱۹ سال از درگذشت بیژن نجدی، شاعر و نویسنده پیشگام در عرصه داستان پست مدرن، سیدعباس صالحی و جمعی از مدیران بنیاد شعر و ادبیات داستانی در سفری به استان گیلان به دیدار همسر وی در شهر لاهیجان رفتند.

در این دیدار که علاوه بر معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و جواد محقق و ابراهیم زاهدی مطلق، معاونان وی در امور شعر و داستان و همچنین مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب و فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان حضور داشتند، پروانه محسنی آزاد با بیان خاطراتی از همسرش، زنده‌یاد بیژن نجدی، بخشی از دستنوشته‌ها و آثار منتشر نشده وی در قالب‌ داستان بلند، شعر، یادداشت و داستان کوتاه را در معرض دید مهمانانش قرار داد.

مهدی قزلی با بیان این‌که بنیاد شعر و ادبیات داستانی از آماده‌سازی آثار مرحوم بیژن نجدی حمایت می‌کند، اظهار داشت: بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمادگی دارد در فرآیند آماده‌سازی این آثار، زیر نظر همسر مرحوم نجدی، نقش‌های مختلفی ایفا کند تا در انتشار آن‌ها تسریع شود.

همسر مرحوم نجدی از معاون فرهنگی وزیر ارشاد خواست تا برای نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر لاهیجان به نام زنده‌یاد بیژن نجدی، با مسئولان این شهر مکاتبه داشته باشد.

بیژن نجدی متولد ۲۴ آبان ۱۳۲۰ از سال ۱۳۴۵ فعالیت ادبی خود را آغازکرده بود، اما در چهارم شهریور ۱۳۷۶ در حالی که فقط ۵۶ سال داشت به علت بیماری سرطان ریه درگذشت. آرامگاه او در شهر لاهیجان و در جوار بقعه شیخ زاهد گیلانی است.

 «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند»، «دوباره از‌‌ همان خیابان‌ها»، «داستان‌های ناتمام» و «خواهران این تابستان» بخشی از آثار این شاعر و نویسنده گیلانی است.

کد خبر : ۴۱۷۹۳۹