خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه نقاشی «کودک و صلح» در نمایشگاه کاریکاتور

ویژه‌ برنامه کودک، هنر، صلح با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور و کارتون یمن و کارگاه نقاشی «کودک و صلح» در نگارخانه مریم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، ویژه برنامه کودک، هنر، صلح شامل دو بخش نمایشگاه کاریکاتور و کارگاه نقاشی است. این ویژه‌ برنامه به مناسبت روز جهانی کودک و با مشارکت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شورای شهر تهران، نگارخانه مریم، خانه کاریکاتور و مدیرت فرهنگی هنری منطقه ۷ برگزار می‌شود.

در نمایشگاه کاریکاتور و کارتون یمن که رویکرد اصلی آن حمایت از کودکان مظلوم یمن است، ۶۵ اثر به ابعاد ۳۰×۴۰، از مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور یمن به انتخاب سید مسعود شجاعی طباطبایی در نگارخانه مریم به نمایش در می‌آید. آثار نمایشگاه پیرامون سه محور اصلی (یمن، آیلان کردی، عمران داکنیش) است. آیلان کردی و عمران داکنیش نماد کودکان آسیب دیده در جنگ‌های خاور میانه هستند. این نمایشگاه از ۹ تا ۱۸ مهر از ساعت ۱۱ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۵ با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری و اعضای موزه صلح تهران و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، کاریکاتور و تصویرگر برگزار می‌شود. 

کارگاه نقاشی کودک و صلح نیز با حضور ۶۰ کودک هنرمند در مقطع سنی ۸ تا ۱۴ سال و ۹ مربی که از نقاشان و تصویرگران مطرح هستند، از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در فضای بوستان حضرت مریم (س) برگزار می‌شود. در این کارگاه کودکان هنرمند ایرانی، روی بوم‌هایشان در حمایت از کودکان آسیب دیده جنگ نقشی از صلح را رسم می‌کنند. مربیان این رویداد شامل کیوان عسگری، رضا عبدلی، بنفشه احمدزاده، علیرضا حسینی، بهنام جیحانی، آرش شجاعی، غزاله مرصوصی و مینومحمدی نیا هستند.

همراه کودکان و مربیان متخصص و هنرمندشان، ۸ تن از نقاشان و تصویرگران معاصر از جمله پژمان رحیمی زاده، کمال طباطبایی، مانلی منوچهری، مرجان ثابتی، مرجان وفاییان، ماهنی تذهیبی و سودابه شیران قلم می‌زنند.

در این کارگاه، فضای نقاشی برای کودکان علاقه‌مند هم فراهم است و حضور کودکان آزاد است.

نگارخانه مریم در خیابان کریمخان زند، نبش استاد نجات اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم واقع است.

کد خبر : ۴۱۴۴۵۷