خبرگزاری کار ایران

حماسه‌ کودک دلاور به روایت مهرداد بهار

«بستور» روایت فرزند هفت ساله‌ی زریر است که برای جنگ با تورانیان به پا می‌خیزد. روایت داستان زندگی این قهرمان ایرانی به قلم مهرداد بهار و با تصویرگری نیکزاد نجومی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، «بستور» داستانی است برای نوجوانان که بخشی از جنگ ایران و توران را برای آن‌ها روایت می‌کند. مهرداد بهار نویسنده و پژوهش‌گر ایرانی این داستان را با قلمی روان به تصویر کشیده است.

«فریاد خشمگین بستور و صدای گام‌های تند اسب در کوه و صحرا پیچید. گشتاسب و سرداران وحشت زده نگران او بودند. گشتاسب دستور داد او را نگه دارند و مهتر دنبال او دوید؛ اما از بستور و اسب خبری نبود. اسب زریر چنان خشمگین بود که به هر تورانی‌ای که می‌رسید با لگد بر سرش می‌کوفت و بستور با شمشیر کوچکش سینه‌ی او را می‌درید و پیش می‌رفت. صدها تورانی زیر پای اسب خشمگین زریر و به ضرب شمشیر بستور کشته شدند. تا این‌که بستور به کشته‌ی پدر رسید.»

این کتاب نخستین بار در سال 1347 منتشر شد و در سال 1395 پس از ویرایش مجدد در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های اساطیری قرار گرفته است. این کتاب 3هزار و 500 تومان قیمت دارد.

از این نویسنده اثر دیگری به نام «جمشید شاه» نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.

کد خبر : ۴۰۷۹۹۷