خبرگزاری کار ایران

روحانی با خانواده شهید عراقی دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همزمان با سالگرد شهادت شهید عراقی در دیدار با همسر و فرزندان شهید حاج مهدی عراقی دیدار کرد.

 به گزارش ایلنا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همزمان با سالگرد شهادت شهید عراقی در دیدار با همسر و فرزندان شهید حاج مهدی عراقی، از یاران نستوه و خستگی ناپذیر امام خمینی(ره) ضمن تجلیل از مجاهدت ها و فداکاری های این شهید والامقام در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و بیان خاطراتی از وی، گفت: فداکاری، اخلاق و ایثار شهید عراقی برای همگان نمونه بود و شهادت آن بزرگ مرد برای همه ملت و مسوولان سخت بود.

رییس جمهوری افزود: شهید عراقی از جمله کسانی بود که خالصانه از روزهای نخست نهضت اسلامی در کنار امام راحل بود و با عشقی که نسبت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت در تمامی مراحل با ایثار و فداکاری مجاهدانه خود یاری گر انقلاب بود.

دکتر روحانی اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران معلمان حقیقی جامعه و آموزگاران درس صبر، فداکاری و ایثار هستند و امیدواریم بتوانیم در مسیر راه شهیدان به مردم خدمت کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: خط نفاق در دوران انقلاب و دفاع مقدس آسیب ها و توطئه های بسیاری علیه ملت ایران به کار گرفت، اما با عنایات الهی، رهبری امام(ره)، ایستادگی مردم و مجاهدت و ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران،  نتوانست خدشه ای به نظام و انقلاب وارد کند.

دکتر روحانی افزود: خداوند در تمامی مراحل ملت مارا یاری کرده و امروز هم یاری خداوند شامل حال کشور است و به برکت خون شهیدان این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران نیز حضور داشت، لوح تقدیری را به همسر شهید حاج مهدی عراقی تقدیم کرد.

شهید حاج مهدی عراقی به عنوان فدایی اسلام و مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر جنبش امام و انقلاب اسلامی پس از ٣٤ سال مبارزه علیه استبداد و خودکامگی رژیم ستم شاهی و استکبار جهانی صبح روز یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۳۵۸ به همراه فرزند ١٨ ساله خود شهید حسام عراقی توسط سه موتورسوار از گروهک فرقان، مورد حمله تروریستی قرار گرفته و با رگبار گلوله به شهادت رسید.

 

کد خبر : ۴۰۶۶۶۳