خبرگزاری کار ایران

حمایت از تئاتر شهرستان‌ها هدف اصلی مهرواره تئاتر ماه/ پایتخت، استعدادهای شهرستان‌ها را از بین می‌برد

کوروش زارعی (مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری) گفت: هدف اصلی برگزاری دومین مهرواره تئاتر ماه اهمیت دادن و حمایت از گروه‌های تئاتری شهرستان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری دومین مهرواره تئاتر ماه حوزه هنری با حضور کوروش زارعی (مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری) و توحید معصومی (دبیر مهرواره) پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

کوروش زارعی با تاکید بر حمایت از تئاتر شهرستان ها، گفت: استعدادها و سرمایه‌های خوب و درخشانی در شهرستان‌ها وجود دارد اما مرکزنشینان و پایتخت‌نشینان آنها را نمی‌بینند و این استعدادها از بین می‌رود.

او با بیان اینکه دومین رپرتوار تئاتر ماه با هدف بها دادن بیشتر به استعدادهای تئاتری شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: دوره گذشته این رپرتوار با مدیریت آقای رحمت امینی برگزار شده بود و من هم تصمیم گرفتم آن را ادامه دهم، چون معتقدم ادامه دادن حرکت‌های خوب مدیر قبلی می‌تواند به جریان فرهنگی هنری در کشور کمک کند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جلسات نقد و بررسی در حاشیه اجرای این نمایش‌ها گفت: این جلسات قرار است جنبه آموزشی داشته باشد؛ متاسفانه جریان نقد در کشور ما به گونه‌ای است که منتقد در تقابل با هنرمند قرار دارد اما ما کی خواهیم در مهرواره تئاتر ماه فرصتی فراهم کنیم تا منتقدان همراه هنرمندان باشند و با دیدن نقاط قوت و ضعف آثار پیشنهادهای عملی برای بهتر شدن آنها هم ارائه کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: در این دوره از مهرواره تئاتر ماه برای هر اجرا زنگ افتتاحیه خواهیم داشت همچنین از هنرمندان  مطرح و برجسته رشته‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا به دیدن نمایش‌ها بیایند و ایجاد انگیزه‌ای برای گروه‌ها بشوند.

او همچنین یادآور شد: مهرواره تئاتر ماه صرفا به صورت دعوتی نخواهد بود، بلکه بلیت‌فروشی اجراها از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

توحید معصومی (دبیر دومین مهرواره تئاتر ماه) نیز گفت: باوری در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری وجود دارد که پایه و اساس اعتلای تئاتر کشور را حمایت از تئاتر شهرستان‌ها می‌داند. بر همین اساس در این دوره از مهرواره تئاتر ماه، ٩ گروه برگزیده از ٩ استان کشور آثار شان را در پایتخت روی صحنه می‌برند.

معصومی با اشاره به تنوع آثار این دوره گفت: آثاری با موضوعات اجتماعی، دفاع مقدس، مذهبی و عاشورایی روی صحنه می‌رود که این آثار در واقع برگزیده‌های بیست و چهارمین دوره جشنواره‌های منطقه‌ای و سراسری سوره ماه و نیز تولیدات حوزه‌های هنری استان‌هاست.

او یادآور شد: دومین مهرواره تئاتر ماه حوزه هنری ساعت ١٨ روز یکشنبه (٣١ مرداد) با حضور هنرمندان و مدیران تئاتری افتتاح می‌شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر دومین مهرواره تئاتر ماه رونمایی شد.

کد خبر : ۴۰۱۵۹۵