خبرگزاری کار ایران

مستندی درباره «عمو قناد»، مجری نوستالژیک

مستند پرتره «عمو قناد» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما، درباره زندگی و فعالیت‌های اجتماعی مجید قناد مجری نوستالژیک کودکان به کارگردانی مرضیه ریاحی این هفته از شبکه پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرضیه ریاحی درباره تولید این مستند توضیح داد: در این اثر از نزدیک با زندگی مجید قناد آشنا می‌شویم. کودکان دهه شصت، هفتاد، هشتاد و حتی دهه نود با برنامه‌های به یادماندنی عمو قناد از جمله: «از مدرسه تا مدرسه»، «بازی، شادی، تماشا»، «گل و گلدون»، «فیتیله جمعه تعطیله»، «جمعه به جمعه خونه به خونه» و... خاطره دارند.

وی که دارای مدرک کارشناسی سینماست و تجربه ساخت چندین مستند را در کارنامه دارد، ادامه داد: تصویربرداری این مستند از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و با توجه به پراکندگی لوکیشن‌ها تا تیرماه امسال ادامه داشت. مجید قناد 35 سال است به عنوان مجری کودک فعال است؛ یعنی نزدیک به چهار دهه. بنابراین دلم می‌خواست حق مطلب در مورد او ادا شود.

این مستندساز تأکید کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتم سراغ خانواده و همکارانش بروم و در این کار گفتگوهایی با مادر او، پسرش، رضا فیاضی، شهرام لاسمی، ناصر آویژه، محمد بنایی و مهرداد یکتا هم انجام شد تا از زوایای مختلفی با شخصیت عمو قناد آشنا شویم.

ریاحی یادآور شد: بسیاری از برنامه‌های عمو قناد برای کودکان امروز و دیروز و به خصوص دهه شصتی‌ها خاطره انگیز است. بنابراین سعی کردم فیلم یک فضای نوستالژیک داشته باشد.

وی در پایان گفت: در همین راستا بخش‌هایی از مستند به تصاویر آرشیوی برنامه‌های کودک اختصاص دارد که حدس می‌زنم برای تماشاگر جذاب باشد. حتی برای حفظ همین فضا در کار فقط از موسیقی برنامه‌های مختلف عمو قناد استفاده کردیم که به گوش تماشاگر آشناست.

عوامل این مستند عبارتند از تدوین و صداگذاری: امید حسن زاده، تصویربردار: حامد نمازی، صدابردار: حسام مژدهی نیا، دستیار کارگردان: پوریا عقیلی، گروه تولید: شهرداد نیرورنگ، وحید جبارزاده و علی علوی مقدم.

مستند «عمو قناد» تولید جدید شبکه مستند پنجشنبه 21 مرداد ساعت 22 برای اولین بار از شبکه مستند روی آنتن می‌رود و جمعه 22 مرداد ساعت 15 بازپخش می‌شود.

کد خبر : ۳۹۸۸۵۷