خبرگزاری کار ایران

تمرین لوریس چکناواریان برای اجرای سوئیت عاشقانه‌ها و آرارات

پس از اجرای ضعیف ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت ارمیا؛ حال ارکستر سمفونیک تهران به همراه نوازندگان ارکستر جوانان جهان تمرینات خود را آغاز کرده و این فرصتی‌ست تا این ارکستر بار دیگر خودش را بعد از رفتن علی رهبری ثابت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ارکستر جوانان جهان که از روز گذشته وارد تهران شده؛ تمرینات خود را با لوریس چکناواریان آغاز کرده است. این ارکستر قرار است در کنار ارکستر سمفونیک تهران سه شب اجرا را با رهبری دامیانا دورانا، لوریس چکناواریان و نصیر حیدریان برگزار کند.

در اولین تمرینات ارکستر سوئیت عاشقانه‌ها و سوئیت آرارات از آثار لوریس چکناواریان آماده می‌شود. ارکستر سمفونیک تهران که در اجرای قبلی خود چندان موفق عمل نکرد و اعتراض بسیاری از منتقدان موسیقی را به همراه داشت حال قرار است در کنار نوازندگان جوان مطرح ده کشور دنیا سه شب روی صحنه رود.

این دو ارکستر همچنین قرار است به رهبری نصیر حیدریان سمفونیک هفت شوبرت، سمفونی هفت بتهوون و سمفونی شومان را اجرا کنند.

پس از اجرای سمفونی ارمیا که در حمایت از وضعیت دریاچه ارومیه بود؛ کیفیت ارکستر سمفونیک تهران بسیار مورد نقد قرار گرفته است و حالا تمرینات این ارکستر با همراهی سه رهبر ارکستر و نوازندگان بین‌المللی فرصتی شده تا ارکستر بتواند به کیفیتی که در زمان مدیریت هنری علی رهبری داشته، دست پیدا کند.

ارکستر سمفونیک تهران این روزها تغییرات بسیاری داشته و چینش نوازندگان ارکستر نیز می‌تواند دلیلی برای کاهش کیفیت اجرا باشد. مشکلاتی نظیر عدم هماهنگی نوازندگان باعث شده تا این ارکستر صدادهی مطلوبی نداشته باشد و مورد نقد قرار بگیرد. از سوی دیگر طبق اعلام مدیرعامل بنیاد رودکی، شهرداد روحانی روز گذشته به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک معرفی شد و باید دید که برنامه این رهبر برای ارکستر سمفونیک تهران چیست.

آیا اخراج نوازنده و ورود نوازنده‌های جدید در انتظار ارکستر سمفونیک تهران است یا این ارکستر طی سه شب اجرای خود با ارکستر جوانان جهان چهره‌ای تازه از خود نشان می‌دهد؟

کد خبر : ۳۹۷۰۱۳