خبرگزاری کار ایران

روایت‌های ناگفته از امام موسی صدر/ "یاران موافق" منتشر شد

کتاب خاطرات آیت‌الله سیدمرتضی مستجابی با عنوان «یاران موافق» از مجموعه کتاب‌های گروه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله مستجابی یکی از چهره‌های علمی و فرهنگی اصفهان و از بستگان و دوستان نزدیک امام موسی صدر است. او و امام موسی صدر از سال‌های نخست جوانی، علاوه بر پیوند خویشاوندی، رابطه‌ای صمیمی با هم داشته‌اند که بخش‌هایی از این رابطه برای اولین بار در کتاب «یاران موافق» منعکس شده است.

سیدمرتضی مستجابی در سال 1302 در اصفهان به دنیا آمد و با گذراندن  مقدمات در زادگاه خود، برای تکمیل دروس ابتدا به تهران و سپس به نجف رفت و پس از کسب اجتهاد به تهران بازگشت و در متن حوادث سیاسی  مرتبط با ملی شدن صنعت نفت قرار گرفت. او در این کتاب بخشی از خاطرات خود درباره شماری از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی آن سال‌ها را برای اولین بار بیان کرده است. وی همچنین به دلیل وابستگی به فرهنگ زورخانه و آیین پهلوانی خاطراتی از فعالان این رشته را نیز بیان می‌کند.

این کتاب که به کوشش حمید قزوینی تهیه و تدوین شده، در بخش خاطرات شامل «تولد، خانواده و اولین هجرت»، «خاندان صدر»، «ورود به سلک روحانیت»، «مبارزات سیاسی»، «امام موسی صدر» و «سجادۀ شعر» است.

شرح مختصری از زندگینامه افرادی که از آنها در متن کتاب یاد شده، اسناد و تصاویر، نامه‌های مبادله شده بین امام موسی صدر و آیت الله مستجابی و نامه‌هایی از سایر شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی معاصر از جمله بخش‌های دیگر این کتاب است. این کتاب با قیمت ۲۸ هزار تومان و تیراژ هزار نسخه در 425 صفحه منتشر شده است.

گروه تاریخ شفاهی مؤسسهٔ امام موسی صدر پیش از این ۳ کتاب با عناوین «من و آقا موسی» و «حدیث روزگار» و «دیدار در پاریس» منتشر کرده که به ترتیب به خاطرات آیت الله عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی، استاد سیدهادی خسروشاهی و دکتر حسن حبیبی و همسرش پرداخته است.

کد خبر : ۳۹۴۴۰۳