خبرگزاری کار ایران

فروش ۲۸ اثر در افتتاحیه «صد اثر صد هنرمند»

در شب افتتاحیه‌ تازه‌ترین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» ۲۸ اثر هنری به فروش رسید.

به گزارش ایلنا، اول مردادماه ۲۸ اثر هنری شامل ۲۶ نقاشی و دو مجسمه در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» به فروش رسیدند. در این میان، سهم هنرمندان جوان قابل توجه بود.

در این نمایشگاه، برای سلیقه‌های مختلف با هر قدرت اقتصادی، اثر هنری برای خرید پیش‌بینی شده است، از آثار واقع‌گرا و آبستره تا نقاشی و خوشنویسی. چند اثر ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی، فراوانی آثار چند میلیونی و معدودی آثار گران‌قیمت که با ارزش‌ترین آن‌ها به سهراب سپهری تعلق دارد، با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

کنار هم نشستن ۲۲۰ نقاشی و مجسمه از ۱۹۵ هنرمند از سراسر ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، بابل، کرمانشاه، قم، مشهد و رشت و سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان، از دیگر جذابیت‌های این رویداد تابستانی است.

از مجموع ١٩٥ هنرمند حاضر در این نمایشگاه، ١٣۰ هنرمند زن و ٦٥ نفر هنرمند مرد هستند که بیش از ٣٠ مجسمه و ١٩٠ اثر نقاشی و نقاشی‌خط ارائه کرده‌اند.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان، فریده لاشایی، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، جلال شباهنگی، محمدحسین عماد، رضا مافی، مش اسماعیل، عبدی اسبقی، بهمن نیکو و از جوان‌ترها شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس‌الدین غازی و ... برای فروش گذاشته شده است.

در «صد اثر صد هنرمند» آثار فروخته‌شده از روی دیوار برداشته می‌شوند و اثری دیگر از همان هنرمند روی دیوار می‌رود. به همین دلیل مخاطبان تقریبا هر چند روز یک‌بار، یک نمایشگاه تازه در این رویداد را شاهد خواهند بود.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٧ مردادماه در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز از پنجشنبه‌ها) ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر : ۳۹۳۴۳۸