خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه‌های مشترک در مردادماه

در نشست مشترک انجمن عکاسان ایران و انجمن صنفی عکاسان مطبوعات، بر لزوم همکاری دو انجمن و توسعه‌ فعالیت‌های انجمن صنفی تأکید و مقرر شد هر دو انجمن در مردادماه نسبت به تشکیل کارگروه‌های مشترک اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، ۲۷ تیرماه نشستی مشترک میان اعضای دو هیأت مدیره‌ی «انجمن عکاسان ایران» و «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران» برگزار شد.

این نخستین نشست مشترک پس از مجمع عمومی و انتخاب اعضای هیأت مدیره این دو انجمن در سال 1395 است. در این نشست که به دعوت انجمن عکاسان ایران تشکیل شده بود، حمید فروتن، مرتضی فرج‌آبادی، محمد نوروزی، اصغر آزاددل، علی حسن‌پور، سجاد صفری و مهدی قاسمی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران و مسعود زنده‌روح کرمانی، فرزاد هاشمی، مجید ناگهی، ابراهیم صافی، کمال‌الدین شاهرخ و محمدمهدی رحیمیان از اعضای هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران حضور داشتند.

ابتدا مسعود زنده‌روح کرمانی - رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران - با استقبال از نتایج انتخابات انجمن صنفی، اظهار کرد: امیدوارم با بهره‌گیری از تجربیات نزدیک به دو دهه فعالیت انجمن صنفی، با حضور اعضای جدید هیأت مدیره در کنار اعضای پیشین، شاهد موفقیت و پیشرفت روزافزون اهداف انجمن باشیم. مانند گذشته نیز انجمن ملی پیوسته در کنار انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران خواهد بود.

حمید فروتن - رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران - نیز گفت: امیدوارم در دوره جدید و با استفاده از تجربیات هر دو انجمن، اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی نسبت به توسعه فعالیت‌های این انجمن، بویژه فعالیت‫‌های آموزشی، ترجمه کتاب و متون تخصصی، ایجاد نشریه و کتابخانه تخصصی برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مرتضی فرج‌آبادی هم با اشاره به نشست‌‫های تخصصی برگزارشده در چهارمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» بر لزوم حضور بیشتر انجمن صنفی در پانل‌ها برای طرح مباحث عملی و نظری تخصصی در زمینه عکاسی مطبوعاتی در پنجمین دوره تأکید کرد.

علی حسن‌پور نیز با اشاره به تعامل اخیر انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با دانشکده‌های هنری، خواستار افزایش حضور صاحب‌نظران دانشگاهی در طرح مباحث فتوژورنالیسم شد.

در ادامه، محمدمهدی رحیمیان گفت: میان اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی در حال حاضر چهار مدرس با گروه عکاسی دانشکده خبر همکاری بسیار نزدیکی دارند و از سوی دیگر، در نشست‌های پنجمین دوره‌ی «۱۰ روز با عکاسان» از استادان مجرب علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و علوم انسانی با رویکرد به عکاسی مطبوعاتی بهره خواهیم برد.

مهدی قاسمی نیز درباره‌ی مباحث طرح‌شده در زمینه عکاسی مستند و عکاسی هنری در نشست‌های «۱۰ روز با عکاسان» خواستار پرداختن جدی به این مباحث و رفع ابهام از سوی برگزارکنندگان شد.

در ادامه‌ی این نشست، ابراهیم صافی و مجید ناگهی نسبت به مباحث نظری طرح‌شده در نشست‌ها با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی به گفت‌وگو پرداختند و به دشواری‌های پذیرش اعضای جدید در هر دو انجمن و شیوه‌های جذب عکاسان توانمند اشاره کردند.

در پایان نیز مقرر شد برای انجام تعامل بیشتر و موثر، هر دو انجمن در مردادماه نسبت به تشکیل کارگروه‌های مشترک اقدام کنند.

کد خبر : ۳۹۲۴۴۱