خبرگزاری کار ایران

گُذر اُردیبهشت به شهرکتابِ فرشته افتاد؛

جشن امضای نخستین آلبوم گروه «دال» برگزار شد

مراسم جشن امضای نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دال» عصر آدینه بیست و پنجم تیر ماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ «گذر از اردیبهشت» نامِ اولین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دال» است که فضایی تلفیقی داشته و از نوای ویولنسل و پیانو تا ناله دودوک، همه در این آلبوم به گوش می‌رسد.

در این میان مراسم جشن امضای این آلبوم موسیقی با حال و هوای خاصی در محلِ شهر کتاب فرشته برگزار شد. مراسمی که با استقبال از سوی مردم رو به رو شد و البته اجرای زنده گروه نیز به گرمای آن اضافه کرد.

این مراسم با اجرای قطعه «گذر از اردیبهشت» آغاز و با قطعات «طعم شیرین خیال»، «آوازم را می‌رقصیدی» ادامه یافت. نکته جالب توجه در این مراسم، طنین همنواییِ یک دستِ حاضران با صدای امین هدایتی گره خورده بود و نوازندگان همه از این حس و حال به وجد آمده بودند.

در نهایت آخرین قطعه «گنجشگک اشی­ مشی»؛ یکی از پرطرفدارترین قطعات این گروه بود که به اصرارِ مخاطبان اجرا شد. از آنجا که به اعتقاد هنرمندانِ گروه «دال»، این مراسم بهانه‌ای بود برای در کنار هم بودن، پس از اتمام آخرین قطعه از حاضران خواستند تا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به آلبوم «گذر از اردیبهشت» با آنها در میان بگذراند و در واقع فضایی از گفت و گو شکل گرفت و این بار سوالات، نه از سوی خبرنگاران که از طرفِ مردم مطرح شد.

شایان شکرآبی؛ پیانیست گروه در پاسخ به روند شکل گیری قطعات این آلبوم بیان کرد: «این روند به این شکل بود که نخست یک ملودی اولیه‌ای از سوی من مطرح می‌شد و تک‌تک بچه‌ها نظرات خود را نسبت به آن می‌گفتند و این ملودی در دلِ تمرینات به مرور پرورش می‌یافت. ترانه‌سرای گروه (غزل مهدوی) نیز در جلسات تمرین حضور داشت و با توجه به زمینه موسیقی و ملودی ترانه‌ها را می‌نوشت، بنابراین قطعات آلبوم و خروجی نهایی حاصل یک کار گروهی و با همفکری تمام اعضای گروه هستند.»

شکرآبی در ادامه از زمینه فکری و شکل و فرم آلبوم «گذر از اردیبهشت» گفت: «از ابتدا یک کانسپت ذهنی نسبت به فرم و انسجام محتوای آلبوم در ذهن همه اعضا وجود داشت. در واقع حسِ شورِ زندگی  که سعی داشتیم در تمامی قطعات وجود داشته باشد و به شنوده القا شود.»

در ادامه یکی از حضار از علت نامگذاری این گروه پرسید و پاسخگوی این پرسش غزل مهدوی؛ ترانه سرای این گروه بود: «دال حرف اول کلمه دوستی است، تمام بچه‌های گروه که امروز کنار هم هستیم سال‌هاست که با هم دوستی کرده‌ایم، ساز زده‌ایم و کار کرده‌ایم  و این آلبوم شاید نتیجه همین رفاقت‌ها باشد. همین مسئله دلیلی شد تا هنگام نام‌گذاری اسم «دال» را به نشانه حرف اول دوستی انتخاب کردیم تا همیشه یادمان باشد چیزی که سبب شد تا نغمه‌های اولیه ساخته شود بر چه اساسی بوده است.»

امین هدایتی به عنوان خواننده، شایان شکرآبی پیانیست، آهنگساز و همخوان، غزل مهدوی شاعر و ترانه سرا، میلاد سعدی و یزدان بهمنی؛ نوازنده سازهای کوبه ای، سالار غفار بجویی، داریوش آذر، مهدی کلانتری، آرش کامور، مهرداد عالمی و آرین کشیشی به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.

کد خبر : ۳۹۰۸۰۵