خبرگزاری کار ایران

پیروز ارجمند خبر داد؛

ارکستر فیلهارمونیک پارسی هنوز اسپانسر ندارد / ارکستر باید تا یکسال تامین شود

پیروز ارجمند معتقد است تا زمانی که یک اسپانسر بزرگ وضعیت مالی ارکستر را تا یک سال تامین نکند؛ این ارکستر شروع به کار نخواهد کرد.

پیروز ارجمند (مدیر اجرایی ارکستر فیلهارمونیک پارسی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعیت فعلی ارکستر و علت عدم راه اندازی آن توضیح داد؛ ارکستر فیلهارمونیک پارسی خوشبختانه تاکنون صاحب اساسنامه شده است و طی ماه‌های اخیر ما توانستیم لیست نوازندگان ارکستر، محل تمرین و نگهداری سازها را مشخص کنیم.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید یک ارکستر خصوصی برای ادامه فعالیتش نیاز به حامی مالی و اسپانسر دارد. ارکسترهای خصوصی نیز معمولا از سوی یک کمپانی یا نهاد بزرگ حمایت می‌شوند و اسپانسرهای خرد نمی‌توانند ارکستر را از نظر مالی تامین کنند.

وی با بیان اینکه ارکستر فیلهارمونیک پارسی هنوز اسپانسر ندارد؛ افزود: تا زمانی که ارکستر تا یک سال از نظر مالی تامین نباشد ما فعالیت را آغاز نخواهیم کرد اما امیدواریم که به زودی وضعیت اسپانسرینگ ارکستر مشخص شود.

ارجمند در پایان درباره اینکه آیا موسسه سرنا یکی از حامیان مالی ارکستر فیلهارمونیک هست یا خیر؛ گفت: موسسه سرنا تنها محل تمرینش را در اختیار ما می‌گذارد و این تنها نقش حمایتی این موسسه است.

ارکستر فیلهارمونیک پارسی با مدیریت هنری علی رهبری؛ این روزها مراحل ثبت در ارشاد را طی می‌کند. این ارکستر قرار بود به زودی طی یک نشست خبری حامیان مالی خود را معرفی کند اما هنوز شرایط آغاز به کار آن مشخص نشده است.

در آغاز کار این ارکستر؛ نام‌هایی اعلام شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به رهبر مهمان دایم مارک استیونسون، مدیر اجرایی (پیروز ارجمند)، مدیر داخلی (میلاد عمرانلو)، دستیار رهبر (محمد شله‌چی) و کنسرت مایستر (امیر باورچی) اشاره کرد.

همچنین نام حسین علیزاده به عنوان رئیس افتخاری ارکستر اعلام شده بود که این نوازنده و آهنگساز پیشکسوت پس از انتشار یادداشتی با عنوان «از مسیر شکست پیروزی حاصل نمی‌شود»؛ این سمت را در ارکستر نپذیرفت.

کد خبر : ۳۹۰۶۵۷