خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

مجموعه‌ای از تأثیرگذارترین داستان‌های ترسناک منتشر می‌شود

مجموعه داستان «وقتی که شهر خفته است» هشت داستان است که در ژانرهای مختلف وحشت در جهان نوشته شده و توسط حسین یعقوبی ترجمه و از سوی نشر مروارید منتشر خواهد شد.

حسین یعقوبی(نویسنده و مترجم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به یک مجموعه تازه که به زودی منتشر خواهد شد، گفت: یک مجموعه داستان ترسناک به نام «وقتی که شهر خفته است» را آماده کرده‌ام و نشر مروارید قرار است که آن را به زودی منتشر کند. 

او ادامه داد: داستان‌های این مجموعه نوشته‌های نویسنده‌های قرن بیستم در ژانرهای مختلف و گوناگون وحشت است که دارای هشت داستان است و چیزی نزدیک به دویست صفحه حجم دارد. مجله‌ی تایمز، پنجاه عنوان داستان را به عنوان تأثیرگذارترین داستان‌های ترسناک جهان معرفی کرد که من از بین آنان هشت داستان را برگزیدم و ترجمه کردم. 

یعقوبی در رابطه با مجوز کتاب بیان کرد: اگر این اثر بتواند مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کند، تا پاییز یا اوایل زمستان منتشر خواهد شد. اما شیوه‌ی ممیزی ارشاد مشخص نیست و هیچ نظر قطعی درباره‌ی اینکه آیا دچار ممیزی می‌شود یا خیر، نمی‌توان داد.

وی افزود: همه‌ی این‌ها به دو عامل برمی‌گردد. یکی اینکه جو وزارت فرهنگ و ارشاد هنگامی که شما کتاب خود را برای دریافت مجوز تحویل می‌دهید چگونه باشد و دیگر اینکه کسی که کتاب را ممیزی می‌کند چه شخصیتی است. این دو عامل همیشه متغیر است.

یعقوبی با اشاره به دو اثر دیگر که نشر چشمه کار انتشار آن را بر عهده گرفته است گفت: این کتاب‌ها تا مهرماه منتشر می‌شود. یک رمان با نام «تخت بخواب» رمانی است در مورد نویسنده‌ای که نمی‌داند داستان جدیدش را چطور شروع کند. داستان در واقع متافیکشن است. این کار را دوسال پیش به نشر چشمه دادم که به زودی منتشر می‌شود.

او همچنین در اشاره به اثر دیگری بیان کرد: کتابی دارم که دو سال است نزد انتشارات سوره‌ی مهر است ولی نمی‌دانم چه زمانی قرار است کتاب را منتشر کنند. هر روز می‌گویند کاغذ نداریم، اما می‌بینم که کتاب‌هایی از سوی این نشر منتشر می‌شود. این کتاب نوعی طنز فلسفی است. 

این نویسنده در پایان افزود: کتاب بیانگر سخنان دو استاد دانشگاه فلسفه است که درباره‌ی مسائل فلسفی حرف می‌زنند. هرکدام از فصل‌های این کتاب به یکی از مسائل زندگی، مرگ، ابدیت، اگزستانسیالیسم و... می‌پردازند. این دو استاد دانشگاه با طرح لطیفه‌هایی در کتاب، مسائل فلسفی را با زبانی ساده بیان کرد‌ه‌اند.

کد خبر : ۳۸۹۷۳۷