خبرگزاری کار ایران

ملانوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال می‌دادیم مجسمه‌برنزی را به مکان دیگری منتقل کرده‌ باشند/ مجسمه ارزش مالی ندارد

مدیرکل هنرهای تجسمی گفت: احتمال می‌دادیم موسسه هنرهای تجسمی مجسمه 350 کیلویی برنزی را جای دیگری قرار داده باشد.

مجید ملانوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مجسمه برنزی بهداد لاهوتی که حدود 350 کیلوگرم وزن داشت و به تازگی از معانت هنری ارشاد به سرقت رفته، گفت: برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها منتشر کرده‌اند این مجسمه مربوط به موزه هنرهای معاصر و دولت نیست.

او  با بیان اینکه احتمال می‌دادند موسسه هنرهای تجسمی این مجسمه را جای دیگری قرار داده باشد،‌ افزود: این اثر پس از آن‌که توسط این موسسه خریداری شده بود  مدتی مقابل انبار بود، سپس مقابل اداره تئاتر نصب شد.

رئیس موزه هنرهای معاصر با اشاره به اینکه پس از تعطیلات عید اعلام کردند مجسمه به سرقت رفته، ادامه داد: گزارش سرقت را به نیروی انتظامی،‌ حراست و آگاهی اعلام کردیم.

ملانوروزی با بیان اینکه مسئولان موسسه هنرهای تجسمی پیگیر مراحل قضایی این سرقت هستند، تصریح کرد: این اثر خارج از مراکز هنری غیرقابل فروش است و ارزش ریالی آن‌چنانی ندارد و ممکن است سارقان تنها به دلیل استفاده از متریال و مواد اولیه بکار رفته در آن، اثر را به سرقت برده باشند.

او در پاسخ  به این سوال که سرنوشت 27 اثر قیمتی متعلق به هنرمندان معاصر که سال گذشته از انبار دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد سرقت رفته چه شد، گفت: ما همان زمان موضوع سرقت را اطلاع‌رسانی کردیم. این آثار متعلق به دولت بود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم این آثار به وزارت‌ارشاد عودت داده شد.

مدیر کل هنرهای تجسمی گفت: پس از بازگشت این آثار به مدت دو هفته آنها را در نگارخانه هنر ایران به معرض نمایش قرار دادیم.

به گزارش ایلنا، مجسمه برنزی که توسط بهداد لاهوتی ساخته شده بود در محوطه ساختمان معاونت‌هنری واقع در خیابان شهریار قرار داشت. موسسه هنرهای تجسمی این موضوع را به پلیس آگاهی تهران و نیروی انتظامی اطلاع داده و پرونده این سرقت هم اکنون توسط نیروهای آگاهی در دست بررسی قرار دارد.

 گفته می‌شود این مجسمه به دلیل وزن زیاد آن، خرد شده و به صورت تکه تکه از ساختمان معاونت هنری خارج شده است.

13950419000603_PhotoL

کد خبر : ۳۸۸۵۳۷