خبرگزاری کار ایران

بابک بروزیه در گفت‌وگو با ایلنا:

کیارستمی؛ انسان واقعی بود

بابک بروزیه گفت: روش و منش کیارستمی مانند آب روشن بود و این جریان در زندگی او ساری و جاری بود. او در حقیقت یک انسان واقعی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عباس کیارستمی متولد سال 1319 و دارای مدرک لیسانس نقاشی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در عکس‌هایش نمایی نقاشی‌گونه را به تصویر می‌کشید و این منظره‌ها مانند یک تابلوی نقاشی توجه مخاطبان را جلب می‌کرد. این هنرمند نمایشگاه‌های بسیاری از مجموعه عکس‌هایش برگزار کرده است. آخرین نمایشگاه عکس‌های این کارگردان، دی‌ماه 94 در گالری «بوم» برگزار شد.

نمایشگاه «چهارفصل» شامل 29 عکس در ابعاد بسیار بزرگ از شش مجموعه «سفید برفی»، «راه‌ها»، «مهتاب»، «دیوار»، «درها و یادها» و «پنجره رو به حیات» و یک ویدئوآرت بود. این کارگردان درباره عکس‌هایش گفته است: «برخی از عکس‌هایم را زمانی گرفتم که به‌دنبال لوکیشن برای فیلمبرداری آثارم بودم. حتی هنگام فیلم‌برداری نیز یک یا دو روز را به عکس گرفتن اختصاص می‌دادم. با این حال، وقتی فیلم می‌سازم، فقط یک کارگردانم و زمانی‌ که عکس می‌گیرم، یک عکاس.»

نمایش آثار این هنرمند محدود به ایران نمی شود. موزه‌ی لوور پاریس در روزهای 19 تا 22 نوامبر (28 آبان تا اول آذر 88) آثار این هنرمند را در نمایشگاهی با عنوان «عکس پاریس 2009» برگزار کرد. در سال 86 نیز نمایشگاهی از عکس‌ها او در موزه‌ی هنر «شهر امپراتوری» در پکن برگزار شد.

مجموعه‌ عکس‌های «جاده‌ها»‌ و «سفید برفی» این هنرمند برای نمایشی 42 روزه، در همان سال به ترکیه فرستاده شد. همچنین رکورد بالاترین قیمت فروش عکس در خاورمیانه به عباس کیارستمی تعلق دارد. او با ثبت رکوردی بالای 100 هزار دلار در حراجی کریستیز، از سال 2008 رکورددار است و همین اتفاق او را به گران‌قیمت‌ترین عکاس خاورمیانه تبدیل کرده است.

بابک بروزیه درباره عباس کیارستمی اظهار کرد: افرادی در جامعه هنری ما هستند که از آنها نمی‌توان کپی گرفت. کیارستمی نیز یکی از این افراد بود که رفت.

او درباره شخصیت و رفتار عباس کیارستمی توضیح داد: روح زندگی و روشنایی در تمام آثار او؛ چه در سینما و چه در عکس‌هایش دیده می‌شد.

این هنرمند ادامه داد: روش و منش کیارستمی مانند آب روشن بود و این جریان در زندگی او ساری و جاری بود.

برزویه تصریح کرد: آنچه که من از عباس کیارستمی در این مدت دیدم این بود که او یک انسان واقعی بود.

او در پایان گفت: امیدوارم مردم ما در مواجه با هنرمندان فقط به دنبال عکس گرفتن با آنها نباشند.

                                              KiarostamiExhibition07

ImageHndlr

کد خبر : ۳۸۷۴۴۹