خبرگزاری کار ایران

آثار تازه‌ی امرایی در بازار کتاب

اسدالله امرایی یک جلد از مجموعه‌ «ده‌تایی‌ها» و یک اثر از «لیدیا دیویس» را منتشر و روانه‌ بازار کرده است.

اسدالله‌ امرایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آثار جدید خود بیان کرد: کار جدیدی که در نمایشگاه عرضه شد، «نمی‌توانم و نمی‌خواهم» اثر «لیدیا دیویس» بود که از سوی نشر افق منتشر شد.

او  با اشاره به این مطلب که ناشر؛ حق ترجمه‌ی این اثر را از نویسنده خریداری کرده است، ادامه داد: در این کتاب ۱۲۵ داستان کوتاه و بلند در پنج بخش اصلی گنجانده شده است که هر بخش با یک نامه بلند آغاز می‌شود. برخی داستان‌های این کتاب در حد دو سه خط و برخی داستان‌ها تا ۹ هزار کلمه هم می‌رسد. فضای داستان‌ها بیشتر عاشقانه و اجتماعی است.

این مترجم افزود: این نویسنده‌ی امریکایی را من برای اولین بار در ایران معرفی کردم. کتاب «نمی‌خواهم و نمی‌توانم» نیز جایزه‌ی بوکر را دریافت کرده‌ است. البته درصدد ترجمه‌ی آثار دیگری از او نیز هستم.

امرایی با اشاره به کتابی از مجموعه‌ «ده‌تایی‌ها»ی نشر نقش و نگار بیان کرد: «ریموند دیگر با ما نیست، کارور مرده» نام این مجموعه است که درون‌مایه‌ آن‌ها عموماً طنز اجتماعی است. در هر جلد از این مجموعه‌ «ده‌تایی‌ها» ده داستان از ده نویسنده‌ معاصر ترجمه و منتشر می‌شود.

این مترجم در پایان سخنان خود با اشاره به نویسندگان این مجموعه بیان کرد: این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های نویسندگانی مانند «دوردی نورس»، «اوگنی اسپاهیچ»، «روبرتو بولانیو»،  «آلن پیتون»، «ویلیام سارویان»، «ایروین شاو»، «ولادیمیر سوروکین»، «ای آل داکترو»، «جاشوا فریس» و «ایساک بابل» است.

کد خبر : ۳۸۴۳۵۹