خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی تهران تاکید کرد:

تولیدات مبتذل در برخی حوزه‌ها جلوه‌گری می‌کند/ 26 دستگاه فرهنگی باید پاسخ دهند بودجه‌ها را چه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۲۱

دادسرای عمومی و انقلاب تهران: فیلمی که اخیراً اکران آن متوقف شده از سوی دادستانی توقیف نشده بود بلکه مسؤولان وزارت ارشاد ملاحظه کردند که این فیلم حاوی نقض ارزش‌ها است و آن را توقیف کردند/ چون نتوانستیم در حوزه هنر، سینما، تصویر، کتاب، ادبیات، محصولات فاخر تولید کنیم. بنابراین تولیدات مبتذل در برخی حوزه‌ها جلوه‌گری کرده است.

به گزارش ایلنا، دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از مرکز رسانه قوه قضائیه در توضیح عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت: در قوه قضائیه اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده و پرونده‌های بسیار کلانی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در بیان مشکلات رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی، ادامه داد: تحقیقات و رسیدگی در پرونده‌های سنگینی چون بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، رستمی صفا و برادران روزچنگ بسیار زمان بر و زحمات قضات در این پرونده‌ها بسیار زیاد است.

جعفری دولت‌آبادی اولویت اصلی دستگاه قضا را مبارزه با فساد دانست و گفت: رسانه‌ها نباید به‌گونه‌ای رفتار کنند که به‌جای مبازره با فساد، فساد اقتصادی جلوه‌گری کند و فقط به نکات منفی دامن زده شود.

دادستان تهران هنر یک رسانه را پوشش اخبار مربوطه به فساد اقتصادی، مطالبه‌گری از مسؤولان در این زمینه و انعکاس اقدامات صورت گرفته در مبارزه با فساد دانست.

وی با بیان این که در مبارزه با فساد، پیشگیری و مقابله باید توأمان باشند، ادامه داد: وقتی دستگاه‌های دولتی با عدم اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه، زمینه تولید جرایم اقتصادی را فراهم می‌کنند، دستگاه قضایی چاره‎ای جز مبارزه با آن ندارد.

جعفری دولت‌آبادی ارزیابی خود از وضعیت قوه قضائیه در مبارزه با فساد را مثبت دانست و گفت: عملکرد قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد؛ اما راه نجات و برون رفت از این وضعیت، استفاده از ظرفیت مردم است. پیروزی انقلاب اسلامی را از امام خمینی (ره) داریم و حفظ انقلاب حاصل حضور مردم است و امروز باید به این مردم اعتماد کنیم؛ این هنری است که در مبازره با فساد باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان تهران گفت: اعتماد مردم باید به‌گونه‌ای جلب شود که پس از اعلام خبر محکومیت یک فرد، نگویند که چرا افراد پشت پرده‌ محکوم نشدند.

جعفری دولت‌آبادی اظهار کرد: وقتی یک یقه سفید بزرگ دستگیر می‌شود باید بین او و یک متهم معمولی فرق گذاشت و وجود ساختار قضایی مناسب، رسیدگی تخصصی، اطلاع‌رسانی مؤثر، حمایت از قضات و سرعت در رسیدگی، از جمله راهکارهای اساسی در مبارزه اقتصادی است.

دادستان تهران با تأکید بر توجه ویژه مسؤولان به مقوله فرهنگ، بحث ولنگاری فرهنگی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری در گذشته بارها از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و لزوم نقشه مهندسی فرهنگی کشور سخن گفته‌اند ولی تعبیر ولنگاری فرهنگی از سوی ایشان ضرورت توجه مسؤولان فرهنگی به این حوزه را بیش از پیش مورد تأکید قرار می‌دهد.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: ولنگاری در فرهنگ ما امری مذموم است. تعبیر مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی تعبیر قابل توجهی است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به شگردهای دشمنان برای ایجاد استحاله فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند با ترویج فرهنگ جنسی و برهنگی، تضعیف بنیان خانواده، تبلیغ بی‌حیایی در فیلم‌ها، شکستن ارزش‌های اسلامی در ایران پروژه استحاله فرهنگی را در کشور اجرایی کنند.

وی با اشاره به ابزارهای دشمن برای پیاده کردن اهداف خود یادآور شد: دشمنان در این زمینه از ابزارهایی چون ماهواره، فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، تولید آثار هنری مبتذل از طریق سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و ادبیات استفاده می‌کنند.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مسؤولان فرهنگی باید با نهیب رهبری از خواب غفلت بیدار شوند، گفت اگر امروز در برخی از افراد جامعه اقبال به ماهواره وجود دارد، به دلیل کم‌کاری مسؤولین است.

دادستان تهران به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم اشاره کرد و افزود: البته هیچ‌کس با تکنولوژی، موبایل و ماهواره مخالفتی ندارد؛ اما ابتنای جمهوری اسلامی بر حفظ خانواده و توجه به ارزش‌های اسلامی است، بنابراین نباید در ساختارها و عملکردها نقض ارزش‌ها رخ دهد.

وی گفت: ضعف مسؤولین در تولیدات فاخر فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در ایجاد استحاله فرهنگی کمک می‌کند.

نکته دیگری که جعفری دولت‌آبادی به آن اشاره کرد فرافکنی برخی مسؤولان به‌جای پذیرش مسؤولیت بود.

دادستان تهران افزود: برخی مسؤولین به دلیل عدم اقدام، مسؤولیت را متوجه دیگران می‌‌کنند، مشکلی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با آن مواجه هستیم و وقتی می‌گوییم چرا معتاد جمع‌آوری نمی‌شود، دستگاه‌ها به‌جای پذیرش مسؤولیت توپ را به میدان یکدیگر می‌اندازند. در حوزه فرهنگی نیز دقیقاً همین‌طور است.

دادستان تهران با طرح این سؤال که چرا فیلم‌هایی با مجوز وزارت ارشاد تولید می‌شود که بعد خود این وزارت‌خانه آن را توقیف می‌کند، گفت: فیلمی که اخیراً اکران آن متوقف شده از سوی دادستانی توقیف نشده بود بلکه مسؤولان وزارت ارشاد ملاحظه کردند که این فیلم حاوی نقض ارزش‌ها است و آن را توقیف کردند بنابراین در حوزه نظارت و اقدامات ایجابی، باید کارهای بیشتری انجام ‌شود.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: چون نتوانستیم در حوزه هنر، سینما، تصویر، کتاب، ادبیات، محصولات فاخر تولید کنیم. بنابراین تولیدات مبتذل در برخی حوزه‌ها جلوه‌گری کرده است، ما جمعیتی جوان داریم. انقلاب ما پیام محرومین و مستضعفین را دارد از عدالت سخن می‌گوید از مبارزه با طاغوت‌ها و استکبار جهانی سخن گفته حالا نباید خودش به دام فرهنگ غربی گرفتار شود.

وی پیشنهاد کرد: باید از مسؤولان فرهنگی کشور مطالبه‌گری صورت گیرد. 26 دستگاه متولی فرهنگ در کشور هستند و باید پاسخ دهند که بودجه‌ها را چه می‌کنند؛ چرا ما در حوزه‌های مراجعه به ماهواره‌ها آمار بالایی داریم  و چرا باید فیلم‌هایی در دهه فجر تولید شود که بخش‌هایی از آن مروج ارزش‌های غیراخلاقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز