خبرگزاری کار ایران

تجلیل از منوچهر نوح‌سرشت در نمایشگاه آثارش

منوچهر نوح‌سرشت - هنرمند پیشکسوت خوشنویسی - در گالری فرهنگستان هنر تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد: با آغاز به کار نمایشگاه آثار خوشنویسی «منوچهر نوح‌سرشت» - هنرمند کهنه‌کار خوشنویسی - از چند روز قبل، ۳۱ خرداد سیدعباس عظیمی - مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت -، عزت‌الله مهرآوران - پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون -، اکرم پوراکی - سرپرست موسسه فرهنگی هنری صبا - و ... با حضور در این نمایشگاه، مراسم تجلیلی برای این هنرمند برگزار کردند.

عظیمی پس از دیدن آثار و در ابتدای این برنامه، گفت: در موسسه هنرمندان پیشکسوت این بنا را داریم که در مدت زمانی مشخص، به هر بهانه‌ای از همه اعضای موسسه تجلیل کنیم. هرچند ممکن است گاهی این کار خیلی ساده، خودمانی یا حتی در خانه استادی اتفاق بیفتد.

او اضافه کرد: گاهی روی صحنه رفتن یک هنرپیشه قدیمی، گاهی رونمایی از یک آلبوم موسیقی که اثری از یک استاد کهنه‌کار یا یک نمایشگاه دلیلی می‌شود تا در آن مکان حضور یابیم و امروز هم به بهانه برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد گرانقدر، منوچهر نوح‌سرشت اینجا هستیم تا فعالیت‌های هنری استاد را با نثار دسته‌گل، لوح سپاس و هدیه‌ای به رسم احترام، قدر نهیم و همواره سعی داریم تا هیچ فرصتی را برای تقدیر و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت از دست ندهیم و در این راه هم منتظر اتفاقی خاص نیستیم و دم را برای تکریم استادان غنیمت می‌شماریم.

در ادامه، منوچهر نوح‌سرشت توجه به پیشکسوتان هنر را انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت‌های هنری آن‌ها دانست و گفت: من امروز افتخار می‌کنم که در کشورم، تشکیلاتی وجود دارد که به شکلی خاص به همه جنبه‌های زندگی یک هنرمند توجه دارد، شاید در دیگر نقاط دنیا جایگاه‌هایی برای رسیدگی به امور معیشتی، بیمه و ... هنرمندان سالخورده باشد، اما وجه تمایز این موسسه با سایرین، توجه کادر مدیریتی این موسسه به ابعاد هنری و معنوی یک هنرمند است.

این نمایشگاه با موضوعات قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در گالری فرهنگستان هنر واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر پذیرای علاقه‌مندان به خوشنویسی و آثار این هنرمند است.

«منوچهر نوح‌سرشت» متولد سال ۱۳۲۷ در تهران است. وی از اواخر دهه ۳۰ کار خوشنویسی را آغاز و از محضر استادان بنامی مانند سیدحسین میرخانی، سیدحسن میرخانی، حسن زرین خط و علی‌اکبرخان کاوه استفاده کرد. او همچنین مهندس کشاورزی و کارشناس دادگستری در این زمینه است و موفق به اخذ مدرک درجه یک هنر از شورای نویسندگان و هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

نوح‌سرشت به شیوه‌های نستعلیق (چلیپا، کتابت، کتیبه) و شکسته، نسخ و نقاشی‌خط خوشنویسی می‌کند. او از سال ۱۳۶۵ تا کنون جزو مدرسان انجمن خوشنویسان است و از دهه ۷۰ در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی فراوانی شرکت کرده که نتیجه آن، دریافت چند لوح تقدیر از دوره‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونمایی از قرآن کتابت‌شده توسط او به‌دست رییس‌جمهور وقت است.

کد خبر : ۳۸۳۰۵۲