خبرگزاری کار ایران

حضور معماران ایرانی در سه سالانه میلان برای اولین‌بار

ایران برای نخستین بار در سه سالانه میلان با عنوان «قرن بیست و یکم؛ دیزاین پس از دیزاین» شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، در بیست و یکمین دوره سه سالانه میلان 2016 که از فروردین آغاز شده و تا 22 شهریور امسال ادامه دارد، غرفه ایران از بازار ایرانی به عنوان یکی از سمبل‌های معماری و فرهنگ ایران الهام گرفته و بازار، محلی برای ارائه دیزاین و محل ارتباط واقعی و ملموس انسان با محصول دیزاین مورد توجه قرار گرفته است.

آرش احمدی؛ معمار ایرانی ساکن ایتالیا، کیوریتور غرفه ایران در ترینال (سه سالانه) میلان است و با توجه به «قرن بیست و یکم؛ دیزاین پس از دیزاین» به عنوان موضوع اصلی سه سالانه، از چاپگر سه بعدی استفاده کرد.

این اقدام به منظور این انجام گرفته تا با همکاری کانون دیزاین موزه هنرهای معاصر تهران در طول برگزاری سه سالانه آثار تعدادی از دیزاینرهای جوان ایرانی با استفاده از تکنولوژی جدید و چاپگر سه بعدی در غرفه ایران قرار گیرد و فایل های سه بعدی از تهران به صورت مجازی به شهر میلان و محل نمایشگاه در ساختمان La Pernamente ارسال شوند و بصورت حقیقی در غرفه ایران به نمایش گذاشته شوند.

این روش و نحوه متفاوت ارائه آثار در سه سالانه میلان توسط غرفه ایران مورد استقبال و توجه کلودیو دی آلبرتز، رییس سه سالانه و همچنین نشریات معماری و دیزاین قرار گرفت و غرفه ایران به دلیل استفاده از کانسپت (مفهوم) نمایش آثار به کمک تکنولوژی چاپ سه بعدی و استقبال زیاد از این جریان از میان تمام غرفه‌های شرکت کننده، جزو پنج غرفه برگزیده IBA (International Biennial Association)  قرار گرفت.

شیوه ارائه آثار با استفاده از چاپ سه بعدی چرخه‌ای را میان کانون دیزاین موزه هنرهای معاصر تهران و غرفه ایران در نمایشگاه سه سالانه میلان برقرار و از تکنولوژی بارز قرن بیست و یکم (چاپ سه بعدی) استفاده کرده است. این شیوه مجازی در ارسال آثار کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند و کمترین انرژی و نیروی انسانی برای آن صرف می‌شود.

موزه هنرهای معاصر تهران توسط کانون دیزاین خود برای نخستین بار در سه سالانه دیزاین میلان شرکت کرده است، مجید ملانوروزی؛ سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران کمیسر غرفه ایران در سه سالانه و آرش احمدی؛ کیوریتور غرفه ایران و سحر نیکزاد و آرش شجاعی از مدیران و موسسان کانون دیزاین هستند.

کد خبر : ۳۸۰۰۲۶