خبرگزاری کار ایران

یک عاشقانه‌ی سیاسی منتشر شد

«جرم زمانه‌ساز»، تازه‌ترین اثر آرش آذرپناه است که ازسوی نشر چشمه منتشر شده و دارای مضمونی سیاسی- عاشقانه است.

آرش آذرپناه (نویسنده) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ به تازه‌ترین اثر منتشر شده‌ی خود اشاره کرد و گفت: این داستانِ بلند از سوی نشر چشمه منتشر شده و دارای موضوعی اجتماعی، مربوط به دهه‌ی شصت است.

او درباره‌ی داستان این کتاب ادامه داد: ماجرای «جرم زمانه‌ساز» از اوایل دهه‌ی شصت و انقلاب فرهنگی آغاز می‌شود و تا سال‌های بعد از جنگ ادامه پیدا می‌کند. البته تم اصلی داستان عاشقانه است. عشقی که در آن روزهای پر از آرمان و شور در میان اتفاق‌ها گم می‌شود و ناگهان سال‌های سال بعد در یک دیدارِ اتفاقی جان می‌گیرد.

آذرپناه روایتِ خود را در بازیابی زمانی استوار می‌کند که گذشته، تلف‌شده و حالا همان آدم‌های گم‌شده در سال‌های دهه‌ی شصت آرام‌شده و سر درگریبان هم‌دیگر را می‌یابند. در فضاهایی نامتعین. در قطار، کافه یا دانشگاه. سوال مهم در همین فرایند شکل می‌گیرد و آن این‌که رفتارهای سیاسی و حزبی چه‌قدر بر سرنوشتِ یک نسل تاثیر گذاشت و از آن‌ها چه ساخت؟

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی وارد شد در یک نگاه دریافت که هیچ‌چیز تغییر نکرده است؛ حتا میز و صندلی‌ها. پیشخدمت‌ها تک‌وتوکی جدید آمده بودند یا شاید قیافه‌ها یادش نمانده بود. چهار سال پیش البته یک‌بار سرزده آمده بود. ربع ساعتی بیشتر نشسته بود. قهوه‌ای نوشیده بود و به حالی گریز از آن‌جا رمیده بود. حالا پیش خودش می‌گفت که آبدیده‌تر شده است. خاطره‌ها دیگر خاطرش را نمی‌آزردند.»

این داستان بلند با قیمت هفت هزار و پانصد تومان از سوی نشر چشمه منتشر و وارد بازار شده است.

کد خبر : ۳۷۹۳۷۰