خبرگزاری کار ایران

تشییع پیکر حبیب از تالار وحدت به قطعه هنرمندان تکذیب شد

اخباری که تاکنون درباره تشییع پیکر حبیب محبیان از تالار وحدت به قطعه هنرمندان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود؛ تکذیب شد.

مهدی وجدانی (روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن تکذیب خبر برگزاری تشییع پیکر حبیب محبیان (خواننده) از تالار وحدت گفت: اخباری که مبنی بر تشییع پیکر حبیب محبیان از تالار وحدت منتشر شده صحت ندارد و تا کنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

او ادامه داد: درباره تشییع و دفن این خواننده در قطعه هنرمندان نیز معاونت هنری نقطه نظری ندارد و من از ارسال درخواست خانواده این مرحوم به دفتر معاونت هنری برای دفن وی در قطعه هنرمندان خبری ندارم.

حبیب محبیان  در ۴ مهر ۱۳۳۱ در شمران تهران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. برادران او منوچهر، منصور و محمود، و خواهران او مریم و عفت هستند. منصور برادر حبیب در سال ۱۳۹۵ از دنیا رفت.

فرزندان منصور محبیان عبارتند از: مهدیس، پردیس، رضا و نوادگان او، آریان حقیقی، ملودی حقیقی و پارسا قدرتی‌پور هستند. در علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد.

این هنرمند از سال 56 تا 87 آلبوم‌های متعددی را منتشر کرد و طی سال‌های اخیر با بازگشت به ایران پیگیر فعالیت مجاز خود بود که هیچگاه با آن موافقت نشد.

این خواننده صبح امروز (جمعه 21 خرداد) بر اثر ایست قلبی در وستای نیاسته کتالم رامسر درگذشت.

کد خبر : ۳۷۹۳۶۶