خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس دهم:

جهت‌گیری صداوسیما باید تغییر کند/ آرزو دارم اولین افطارم را با ربنای استاد شجریان باز کنم

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس دهم گفت: من امیدوارم، آرزو می‌کنم و بسیار علاقه‌مندم که انشالله اولین روزه امسال ماه رمضانم را حتما با شنیدن آوای دل‌نشین ربنای استاد شجریان باز کنم.

اردشیر نوریان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تغییر رئیس سازمان صداوسیما، گفت: صرفا رفتن آقای سرافراز و آمدن آقای عسکری به عنوان رئیس جدید صداوسیما، حلال همه مسائل این سازمان نیست؛ بلکه آنچه باید تغییر کند رویکرد حاکم بر فعالیت‌های صداوسیما است.

او تاکید کرد: صداوسیما رسانه‌ای ملی است، یعنی باید منعکس‌کننده دیدگاه‌ها، خواسته‌ها، نظرات، منویات و علایق کل یک ملت باشد و صداوسیما در این حوزه کمی نیازمند اصلاح و ترمیم است.

نوریان ادامه داد: اگر از من بپرسید تا حالا صداوسیما «رسانه ملی» بوده، می‌گویم نه به صورت کامل. اگر بپرسید در آینده می‌شود؟ می‌گویم امیدوارم، من به این امید، امیدوارم.

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس دهم با طرح این سوال که «حالا اینکه آقای عسکری می‌تواند این تحول را ایجاد کند یا خیر؟»، گفت: باید منتظر باشیم ببینیم آیا علی عسکری، بر اساس رویکردهای محمد سرافراز می‌خواهد حرکت کند؟ اگر اینطور باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یک شخصی رفته و یک شخص دیگری آمده و فرقی هم نمی‌کند.

اردشیر نوریان با تاکید بر اینکه منتظر تحول در صداوسیما هستیم، تصریح کرد: امیدوارم آقای عسکری رویکردها و جهت‌گیری کلی را در صداوسیما عوض کند و انشالله این اتفاق بیفتد.

او همچنین با اشاره به رابطه دولت یازدهم با صداوسیما، گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی، مدیریت رابطه افکار عمومی با دولت است و باید بپذیریم که در گذشته، این مدیریت چندان موفق نبوده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به بطن جامعه هم که نگاه کنید؛ می‌بینید که مردم هم این حس را دارند و گاهی هم بیان می‌کنند که این فاصله بین دولت و رسانه ملی وجود دارد.

نوریان با تاکید بر اینکه هم منافع ملی و هم خواست عمومی ایجاب می‌کند که فاصله صداوسیما با دولت هر روز کم‌تر و کم‌تر شود، گفت: البته فراموش نکنیم که رسانه ملی یک نقش نظارتی و انتقادی هم دارد و از آن نقش هم نباید غافل شویم.

او خاطرنشان کرد: البته گاهی این نقش انتقادی و نظارتی آنقدر پررنگ یا گاهی جهت‌دار می‌شود که به این فاصله، دامن می‌زند و معتقدم باید آن را اصلاح کرد.

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم رسانه ملی نقش نظارتی خود بر عملکرد مسئولان اجرایی را کنار بگذارد توقع درستی نیست، اما در آنجا که این نگاه نظارتی آنقدر غلیظ و گاهی جهت‌دار و سلیقه‌ای می‌شود، توقع اصلاح است و امیدواریم آقای عسکری این اصلاح را در صداوسیما انجام دهد.

وی یادآور شد: من امیدوارم، آرزو می‌کنم و بسیار علاقه‌مندم که انشالله اولین روزه امسال ماه رمضانم را حتما با شنیدن آوای دل‌نشین ربنای استاد شجریان باز کنم.

این نماینده مجلس؛ پخش صدای ربنای محمدرضا شجریان را یک خواست ملی دانست و اظهار امیدواری کرد صداوسیما که خود را در جایگاه رسانه ملی قرار می‌دهد به خواست ملی مردم ایران نیز توجه داشته باشد.

کد خبر : ۳۷۷۰۷۶