خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در مجلس:

دلم برای ربنای استاد شجریان تنگ شده/ به تغییر سیاست‌های تلویزیون امیدواریم

سید فرید موسوی می‌گوید: استاد شجریان صدای فرهنگ ملت ایران است. باتوجه به انتصاب رئیس جدید سازمان و معاون سیمای آن امیدواریم مردم بتوانند دوباره از صدای دلنشین و روحانی استاد شجریان بهره‌مند شوند.

سیدفرید موسوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به احتمال پخش ربنای استاد شجریان از تلویزیون در ماه رمضان امسال، گفت: دلم برای شنیدن صدای ربنای استاد شجریان تنگ شده است. صدای ربنای استاد، حال روحانی دیگری برای سفره افطار همه ایرانیان دارد و من هم امیدوارم تغییرات صداوسیما بتواند منجر به تغییر این سیاست‌ها شود تا همه ایرانیان و عاشقان استاد شجریان بار دیگر از این صدای ملکوتی بهره‌مند شوند.

موسوی با بیان اینکه هرجا نامی از فرهنگ ایران است نام استاد شجریان هم هست، گفت: امیدوارم این اخبار مبنی بر اینکه صداوسیما می‌خواهد سیاست‌های خود را تغییر دهد، باتوجه به انتصاب رئیس جدید سازمان و معاون سیمای آن، اتفاق بیفتد تا مردم بتوانند دوباره از صدای دلنشین و روحانی استاد شجریان بهره‌مند شوند.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس دهم مشی اعتدالی دارد و اکثریت آن حامی دولت و برنامه‌های آن هستند و بنابراین با همان رویه اعتدالی؛ بحث‌های فرهنگی را دنبال کرده و این خواست ملت ایران یعنی بازگشت استاد شجریان به تلویزیون و فضای موسیقی کشور را قطعا پیگیری خواهند کرد.

موسوی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای افتتاحیه مجلس دهم، گفت: مقام معظم رهبری در این پیام بر دو موضوع اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی تاکید داشتند که این دو، اولویت‌های فوری و مهم مجلس دهم خواهد بود و تمام نمایندگان در تحقق آن تلاش خود را خواهند کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امیدوارم مردم هم از فعالیت‌های مجلس بتوانند راضی باشند، گفت: استاد شجریان جایگاه رفیعی در کشور ما دارد و وقتی کاری فرهنگی در حوزه هنر بخواهد انجام شود، بدون وجود شخصیت‌های برجسته آن و اعتلای نام و یاد آن‌ها، این تلاش قطعاً چندان موفق نخواهد شد.

لغو کنسرت‌های موسیقی خلاف مقررات است

نماینده تهران در مجلس دهم، با اشاره به مساله لغو کنسرت‌های مجوزدار برخی از چهره‌های موسیقی کشور در هفته‌های اخیر، گفت: باید برای ورود به این مساله اول منتظر تشکیل کمیسیون‌ها مثل کمیسیون فرهنگی ماند تا این موارد بررسی و برطرف شود، اما در صورت کلی لغو کنسرت‌ها، اغلب خلاف مقررات و قوانین است.

سیدفرید موسوی تاکید کرد: شایسته است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جدیت پیگیر موضوع لغو کنسرت‌ها باشد.

او خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیاز به آرامش، امید و نشاط دارد و یکی از زمینه‌های تحقق این موارد هم همین موسیقی است که به هرحال طبق قوانین شرعی و ملی و دینی ما تهیه می‌شود و لغو اینها می‌تواند تبعاتی داشته باشد که شایسته کشور ما نیست.

موسوی همچنین با اشاره به خواسته‌ی دوستداران استاد شجریان مبنی بر فراهم شدن زمینه برگزاری کنسرت او در ایران و انتشار آلبوم‌های جدید او گفت: با توجه به جایگاه استاد شجریان در فرهنگ ایران، حضور و فعالیت او از نظر من مثبت است؛ چون امروز جامعه ما برای او در حوزه فرهنگ جایگاه ویژه‌ای در نظر دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی از استاد شجریان با عنوان صدای فرهنگ ملت ایران یاد می‌کنیم طبیعی است که انتظار داشته باشیم او برنامه‌هایی را هم چه در کنسرت و چه انتشار آلبوم داشته باشد.

موسوی تصریح کرد: من امید دارم که دولت یازدهم کمی جدی‌تر پیگیر این بحث‌ها باشد و مذاکرات و پیگیری‌ها را انجام دهد و فقط در حد صحبت و شعار و مصاحبه عمل نکند و عملیاتی‌تر وارد شود. چون مردم این را درخواست دارند و نشاط و شادی و امید می‌خواهند.

او؛ همه نماینده‌ها را برخاسته از همین مردم جامعه و با همان تفکرات خواند و گفت: همگی نماینده‌ها دغدغه‌های فرهنگی دارند اما امید داریم که مجلس دهم حداقل بتواند پیگیری‌های ملموس‌تری را در مورد فرهنگ و هنر به طورکلی و استاد شجریان به طور خاص، داشته باشد.

موسوی همچنین با اشاره به تصنیف‌های مورد علاقه خود از استاد شجریان، گفت: هرکدام از تصنیف‌های استاد شجریان یک‌جور زیبا و دلنشین هستند مانند همین ربنا. پس نمی‌شود بهترین را انتخاب کرد. اما تصنیف «شیدایی» و «سخن عشق» از دلنشین‌ترین تصنیف‌های استاد شجریان برای من است.

کد خبر : ۳۷۶۳۳۷