خبرگزاری کار ایران

بهنام بهزادی:

سینما در ایران هنر و صنعت مهمی است

بهزادی معتقد است که صنعت سینما در ایران صنعت و هنر مهمی است و مردم همچنان به سینما علاقه دارند.

به گزارش ایلنا؛ بهنام بهزادی در پاسخ به این سوال که چه مسئله‌ای باعث شد تا فیلم وارونگی را بسازد و الهم بخش وی چه بود گفت: چند سال پیش در یکی از رو ز‌ها در تهران در حال قدم زدن بودم که ناگهان دیدم دختری ماسک زده کنار من ایستاد ابتئدا فکر کردم که برای جلوگیری از اثرات آلودگی هوا ماسک زده است اما دیدیم که گریه می‌کند و وقتی از وی دلیل آن را پرسیدم گفت که برای محافظت از نگاههای خشن و هرزه برخی از افراد این مساک را زده است این مسئله مدت‌ها در ذهن من بود تا چند سال بعد که الهام بخش ساخت فیلم وارونگی شد.

 وی که امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) با سایت جشنواره فیلم کن گفتگو کرده درباره نحوه انتخاب بازیگران فیلم گفت: در این فیلم من با بازیگران حرفه‌ای کار کردم و سحر دولتشاهی اولین انتخاب من برای نقش نیلوفر بود. سحر دولتشاهی در ایران یکی از معروف‌ترین بازیگران سینما و تئا‌تر است همچنین در این فیلم با علی مصفا کار کردم که بازیگر خوبی است و با کار گردانهای مهمی همچون اصغر فرهادی همکاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه به سینما علاقمندی زیادی دارد افزود: در دوره‌ای که من نوجوان بودم فیلمهای خارجی به سختی بدست ما می‌رسید اما کتاب و داستانهای خارجی راحت در دسترس بود و سالهای بعد با استفاده از ویدئو ما توانستیم فیلمهای خارجی را ببینیم.

بهزادی همچنین با اشاره اهمیت صنعت سینما و فیلمسازی در ایران می‌گوید: سینما و فیلمسازی در ایران یک صنعت و هنر مهم است و در سال بیش از ۲۵۰ فیلم بلند کوتاه ساخته می‌شود و مردم به سینما بسیار علاقه دارند و برای دیدن فیلم‌ها به سینما می‌روند.

کد خبر : ۳۷۲۴۶۵