خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت فردوسی با نقالی «سوگنامه باستان»

نقالی و و شاهنامه‌خوانی «سوگنامه باستان» به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی در دو تالار نمایشی نقالی می‌شود.

به گزارش ایلنا، به مناسبت روز بزرگداشت حکیم توس، فردوسی، نمایش «سوگنامه باستان» در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت‌ماه  توسط داریوش نصیری در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

داریوش نصیری در مقام نویسنده، کارگردان و نقال، نمایش «سوگنامه باستان» را با تکیه بر شیوه‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهد برد.

این نمایش پیش از این در جشنواره بین‌المللی تئاتر در کشور ارمنستان اجرا و موفق به کسب رتبه شده بود. «سوگنامه باستان» که یکی از تراژدی‌های بزرگ شاهنامه و از داستان‌های زیبا و شگفت‌انگیز رستم پهلوان ایران‌زمین است با شیوه نمایش‌های ایرانی به اجرا درمی‌آید.

نویسنده، کارگردان و نقال این اثر نمایشی داریوش نصیری است و دیگر عوامل اجرا عبارتند از: شهره زراعتیان دستیار کارگردان و مدیر هماهنگی، سینا نورایی طراح پوستر و بروشور احمدرضا حجارزاده مدیر روابط عمومی.

داریوش نصیری، مدرس و مدیر گروه رشته بازیگری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی است و در کارنامه هنری خود سابقه کارگردانی، بازیگری و نویسندگی آثاری مانند موسیقی ـ نمایش «تراژدی رستم و سهراب»، قطعه ارکسترال فتح، قطعه ارکسترال ظهور، قوانین شهروندی، مجلس سهراب‌کُشی، گذشت، نام من ایران و موارد دیگری را ثبت کرده است.

تماشای نمایش «سوگنامه تابستان» در روزهای یادشده رایگان و برای عموم دوست‌داران نقالی و شاهنامه‌خوانی آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۰ به تالار محراب و جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۹ به تماشاخانه سنگلج مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۷۰۰۶۳