خبرگزاری کار ایران

دولت‌آبادی، دان‌دلیلو و پاموک پرفروش‌های چشمه در سه روز اول نمایشگاه کتاب

نشرِ چشمه در نمایشگاه کتاب با ده‌ها عنوان کتاب جدید و بیش از سی‌صد عنوان تجدیدچاپی در نمایشگاه حاضر شده است.

به گزارش ایلنا؛ در سه روز نخستِ نمایشگاه و با توجه به آمارِ فروش تا پیانِ روز جمعه در میانِ آثار تازه منتشرشدهٔ ایرانی این انتشارات مجموعه‌داستانِ «بنی‌آدم» از محمود دولت‌آبادی، «رساله دربارهٔ نادر فارابی» از مصطفا مستور، «پاییز فصلِ آخر سال است» از نسیم مرعشی، «سرخِ سفید» از مهدی یزدانی‌خُرّم» و «سوأقصد به ذات همایونی» از رضا جولایی بیشترین فروش را داشته‌اند. «آداب دنیا» از یعقوب یادعلی که تازه به نمایشگاه آمده و «خون‌مرده‌گی» از الهام فلاح نیز همراه با مجموعه‌داستانِ علی خدایی؛ «از میان شیشه، از میان مه» فروش بالایی داشتند.

در بخشِ رمان‌های خارجی تازه‌ منتشر شده نیز فارغ از فروش آثاری مانندِ «جز از کل» یا «سوکورو تانازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» رمانِ مستندِ «فرار از اردوگاه چهارده» فروش بالایی داشته. هم‌چنین رمانِ آلخو کارپانتیه با نامِ «رد گم» هم از پرفروش‌های این انتشارات بوده‌اند. مجموعه آثار اورهان پامئک با ترجمهٔ عین‌له غریب نیز از موفق‌های نمایشگاه امثال هستند. هرچند تا دو روز آینده آخرین ترجمهٔ این مترجم یعنی «شوری در سر» به نمایشگاه می‌رسد. اما از دیروز با ترجمهٔ تازهٔ پیمان خاکسار با نامِ «برفک» نوشته‌ی‌دان دلیلو بقه سبد پرفورش‌های چشمه آمده است.

این انتشارات هم‌چنین از فروش خوب آثار جدیدی مانند «تماشای رنج دیگران» از سوزان سانتاگ، «کلمات تنم را کبود کرده‌اند» از نسرینا رضایی و هم‌چنین آثار گروس عبدالملکیان خبر داد.

کد خبر : ۳۶۸۵۱۵