خبرگزاری کار ایران

آلفرد نوبل ، مهاجرت و جعبه نقاشی پرصدا در بازار کتاب

نشر نخستین سه کتاب خود در حوزه کودک و بزرگسال را آماده عرضه به مخاطبان کرد. این آثار آلفرد نوبل، مهاجرت و جعبه‌ی نقاشی پرصدا نام دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ داستان "آلفرد نوبل" نوشته کتی جووارگین با ترجمه شهاب‌الدین عباسی توسط انتشارات نخستین منتشر شد.

در پشت جلد کتاب آمده است: آلفرد نوبل، در سال 1833 میلادی در سوئد به دنیا آمد. او ذهنی جستجوگر داشت و شیفته ادبیات و شعر بود. او دینامیت را اختراع کرد و به شهرت و ثروتی عظیم دست یافت اما آلفرد نوبل که قصدش کمک به ایمنی و سرعت در جاده‌سازی، پل‌سازی و نظایر اینها بود، وقتی دید مشهورترین اختراعش، در توسعه‌ی تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار اندوهگین شد و تلاش کرد میراث دیگری از خود به‌جا بگذارد.

در این کتاب؛ کتی جووارگین و زاخاری پولن داستان میراث ماندگار آلفرد نوبل "جایزه صلح نوبل" را بازگو می‌کنند. این کتاب، جایزه‌ها و تحسین‌های متعددی دریافت کرده، ازجمله: جایزه فینالیست بهترین کتاب‌های ملی 2009 و قرار گرفتن در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2010.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

آلفرد اسم اختراعش را با استفاده از کلمه‌ی یونانی، دینامیس گذاشت، که به معنی قدرت بود. اما چیزی که آلفرد نوبل اختراع کرد، در جهان به دینامیت معروف شد. این اختراع، آلفرد را ثروتمند و مشهور کرد. همه آلفرد نوبل و دینامیتش را می‌شناختند.

کتاب "آلفرد نوبل" نوشته کتی جووارگین با ترجمه شهاب‌الدین عباسی در 32 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

مهاجرت

داستان "مهاجرت" به قلم سیروس احمدی از سوی انتشارات نخستین منتشر شد.

در بخشی از مقدمه مولف آمده است: از منظر جامعه‌شناسی، مهاجرت‌ها عموما با عواملی چون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جغرافیا مرتبط می‌شوند، اما صورتی دیگر از این پدیده تاریخی نیز وجود دارد که فقط مهاجرت به معنای جلای وطن تلقی نمی‌شود. لازم می‌دانم این نکته را یادآور شوم که هدف این کتاب به هیچ وجه تشویق به مهاجرت نیست، بلکه قانونی مهاجرت کردن و یافتن بهترین و امن‌ترین مسیر برای مهاجرت را پیشنهاد می‌کند و با در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق‌تر از کشور مقصد، فرصت انتخاب و تصمیم‌گیری واقعی را برای کسانی که تصمیم دارند یک مهاجرت ایده‌آل داشته باشند، فراهم می‌کند.

این کتاب شامل بخش‌هایی ازجمله: استرالیا در آیینه تاریخ، مردم، ادیان و مذاهب، نژاد، ساعت کاری و نحوه‌ی انجام امور اداری است.

 در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اغلب ادارات و مراکز تجاری در استرالیا از 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند. کارمندان باید قبل از ساعت 9 آماده پاسخگویی به مشتری باشند. هر کارمند در طول ساعت کاری خود 15 تا 20 دقیقه برای صرف صبحانه و 30 دقیقه برای صرف ناهار میز کار خود را ترک می‌کنند ولی معمولا در همین زمان هم باید فرد دیگری پاسخگوی مراجعین شما باشد. شما اغلب کارهای اداری خود را می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا ایمیلی انجام دهید. به ندرت لازم خواهد شد که به صورت حضوری به اداره‌ای مراجعه کنید.

کتاب "مهاجرت" در 144 صفحه و به قیمت 20000 تومان منتشر شده است.

جعبه‌ی نقاشی پرصدا

کتاب "جعبه نقاشی پرصدا" نوشته بارب روزنستوک با ترجمه شهاب‌الدین عباسی توسط انتشارات نخستین منتشر شد.

در پشت جلد کتاب آمده است: وایسا وقتی جعبه‌ی نقاشی‌ای را که تازه هدیه گرفته بود، باز کرد و دست به کار مخلوط کردن رنگ‌ها شد، صداهای عجیبی شنید. رنگ‌ها پیچ و تاب خوردند و مانند نغمه‌های سمفونی، هم آوا شدند و طنین انداختند! در جعبه نقاشی پرصدا، بارب روزنستوک و ماری گرانپره داستان جذاب زندگی واسیلی کاندبنسکی هنرمند مشهور معاصر را بازگو می‌کنند. او از اولین نقاشان هنر انتزاعی و از چهره‌های اصلی این جریان هنری مهم بود.

کتاب جعبه نقاشی پرصدا تا به حال جایزه‌های متعددی گرفته و نظرهای مثبتی برانگیخته. ازجمله مدال افتخار کالدکت و بهترین کتاب سال2014 در آمازون.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: سال‌ها گذشت، وایسا مدرسه را تمام کرد و سرگرم تحصیل در رشته‌ی حقوق شد. او جعبه‌ی نقاشی پرصدایش را از یاد برد و همانطور زندگی کرد که دیگران انتظار داشتند. اما وایسا نمی‌توانست رنگ‌هایی را که در خیابان‌های مسکو برای او آواز می‌خواندند، نادیده بگیرند.

کتاب "جعبه‌ی نقاشی پرصدا" در 32 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه منتشر شده است.

کد خبر : ۳۶۷۵۳۸