خبرگزاری کار ایران

پایتخت میزبان اولین دوسالانه معماری تهران

دوسالانه معماری تهران با دبیری حامد مظاهریان از 23 اردیبهشت‌ماه در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، مظاهریان درباره‌ی ضرورت برپایی این دوسالانه گفت: جشنواره‌ها بزرگداشتی برای دستاوردهای تاریخ تمدن بشر هستند که در پهنه‌ی تاریخ، با آیین‎ها آغاز شده‌اند. امروزه مفهومی‌ترین و نوین‌ترین مفاهیم مرتبط با انسان و دستاوردهایش در قالب «جشنواره یا فستیوال» دوباره‌خوانی، نقد و نمایش داده می‌شوند. جشنواره‌هایی که موفق بوده‌اند، در استمرار خود برای بازدیدکنندگان‌شان به وعده‌گاه و مکانی برای گفت‌وگو و عرصه‌ای برای دیدار فردا تبدیل شده‌اند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی ویژگی این دوره از دوسالانه اظهار کرد: انتظاری که از «اولین دوسالانه معماری تهران» می‌رود این است که مانند چتری بر مسیر همگرایی معماران با معماری و مردم و حتی در جامعه خود معماران باشد.

مظاهریان درباره‌ی ره‌آورد این دوسالانه گفت: این جشنواره باید کمک کند که حال معماری خوب شود. اولین دوسالانه معماری تهران باید نقطه همگرایی معماران باشد تا جشنواره بتواند همه را در کنار یکدیگر داشته باشد و همه بتوانند به یک هدف واحد برسند.

اولین دوسالانه معماری تهران به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از اردیبهشت تا آبان سال 1395 در تهر‌ان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۶۷۲۸