خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز امور نمایشی صداوسیما:

عده‌ای نمی‌خواهند مردم سریال خوب ببینند/ آغاز پیش‌تولید دو سریال‌ گران‌قیمت در تلویزیون

رئیس مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به بودجه حداقلی سازمان صداوسیما به ویژه در بخش سیما، گفت: صداوسیما باید برنامه‌های جذاب داشته باشد و حق مردم است که برنامه جذاب ببینند؛ ولی عده‌ای در بیرون از سازمان صداوسیما ادعا می‌کنند حق مردم است که بهترین‌ها را ببینند اما خودشان برای همین حق هیچ تلاشی نمی‌کنند.

رحمان سیفی‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بخشی از حقوق مردم را اختصاص بودجه کافی به صداوسیما عنوان کرد و گفت: برای ساخت بهترین‌ها باید بودجه مناسب در اختیار داشته باشیم.

رئیس مرکز امور نمایشی سیما خطاب به تصمیم‌گیران بودجه در دولت گفت: اگر دل‌مان برای فرهنگ مردم می‌سوزد، باید در این زمینه کاری کنیم. توان سیما برای ساخت سریال‌های مختلف بسیار زیاد و حمایت‌های مادی از آن بسیار کم است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز امور نمایشی سیما به اندازه بودجه‌ای که در اختیار دارد برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: ما با همین بودجه حداقلی برنامه‌ریزی می‌کنیم و کمبود بودجه روند تولیدات نمایشی صداوسیما را کند می‌کند اما جلویش را نمی‌گیرد.

رئیس مرکز امور نمایشی سیما همچنین با اشاره به ساخت دو سریال الف ویژه در این سازمان گفت: حضرت موسی(ع) و سلمان فارسی؛ دو سریال الف ویژه هستند که پاییز امسال وارد مرحله پیش‌تولید می‌شوند.

سیفی‌آزاد این دو سریال را پروژه‌های عظیم اجتماعی، تاریخی و فاخر تلویزیون خواند و گفت: سریال حضرت موسی(ع) توسط تیم نویسندگانی به سرپرستی منصور ابراهیمی و سریال سلمان فارسی توسط آقای داوود میرباقری در مرحله نگارش فیلم‌نامه هستند.

او با اشاره به تصمیم‌ساری‌ها پیرامون موضوع سریال‌های الف در سیما گفت: براساس ضرورت‌ها و نیازهای استراتژیک کشور در حوزه فرهنگی، برای سریال‌های الف ویژه تصمیم‌سازی می‌شود.

رئیس مرکز امور نمایشی سیما ادامه داد: به‌طور مثال سریال حضرت موسی(ع) با روایت قرآنی آن یک ضرورت در فضای امروز جامعه است چون به دین و آیین یهود براساس روایت قرآن و آنچه که واقعاً وجود دارد؛ می‌پردازد نه آنچه که در فضای دیگری قلب شده است.

سیفی‌آزاد، سریال انقلاب دوم که پیرامون تسخیر لانه جاسوسی است و مجموعه‌هایی درباره قهرمانان و شهدای دفاع مقدس مثل شهید باکری و شهید تهرانی مقدم را از دیگر موضوعات مهم تلویزیون خواند و گفت: اولویت‌های برنامه‌سازی براساس مضامین ملی و مذهبی و نیازهای استراتژیک جامعه تعریف شده و بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانان در آن موضوع خاص برای ساخت یک فیلم الف انتخاب می‌شوند.

او همچنین اصل جذابیت را یک نیاز ضروری برای همه برنامه‌های تلویزیونی خواند و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ریزی ما در امور نمایشی سیما، انتخاب بهترین قصه‌ها و بهترین شکل ارائه برای جذب مخاطب بیشتر است.

کد خبر : ۳۶۴۹۱۲