خبرگزاری کار ایران

تئاترشهر میزبان «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» می‌شود

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» نوشته میلاد حسینی با کارگردانی مسعود موسوی از ۱9 اردیبهشت ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، مسعود موسوی گفت: داستان نمایش «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» درباره جنگ جهانی دوم و اشغال پاریس توسط نازی‌ها است و در این نمایش با اتفاقاتی که به واسطه اشغال پاریس برای یکی از خانواده‌ها معتبر پاریس رقم می‌خورد روبرو می‌شویم.

او افزود: خانواده ژابس یکی از خانواده‌های معتبر پاریس هستند که اشغال شهرشان زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند. فرانسیس یکی از پسرهای خانواده که از اعضای یک گروه مقاومت است دستگیر و اعدام می‌شود و پسر دیگر خانواده به عنوان شهردار منصوب می‌شود و دختر خانواده توسط یکی از افسران گشتاپو برای ازدواج انتخاب می‌شود. این نمایشنامه تمی شبیه به نمایشنامه «آنتیگونه» سوفوکل دارد اما ساختار قصه کاملاً متفاوت از داستان «آنتیگونه» روایت می‌شود. میلاد حسینی نویسنده این متن نمایشی است.

مسعود موسوی درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه گفت: این نمایشنامه توسط یکی از دانشجویانم بر اساس مستندات نوشته شده است، در واقع او برشی از اتفاقات پاریس در مقطع زمانی خاص را دست مایه نگارش این نمایشنامه قرار داده و وقتی این نمایشنامه را خواندم با توجه به ویژگی‌هایی که داشت تصمیم گرفتم آن را روی صحنه ببرم.

او درباره عوامل این نمایش گفت: نورایر ناظاریان طراحی صحنه، ثمین تحویل داری طراحی لباس، کمال کوچویان طراحی پوستر، پویا موسوی دستیار کارگردان و علی شاه صفی مشاور کارگردان است.

موسوی گفت: اتفاقات این نمایش در خانه آقای ژابس، ایستگاه راه آهن و پل مرکزی شهر رخ می‌دهد.

شیوا خسرو مهر، معصومه آقاجانی، ریحانه سلامت صالح میرزا آقایی، رسول نقوی، فرهاد صفاخو در این نمایش بازی می‌کنند.

کد خبر : ۳۶۴۲۹۸