خبرگزاری کار ایران

رونمایی از مستند انیمیشن «نزدیک به مرگ»؛

تجربه مرگ برای بهروز بقایی

شبکه مستند سیما از تولید تازه خود با نام «نزدیک به مرگ» درباره حالتی خاص که انسان‌ها در آن چیزی مشابه مرگ را تجربه می‌کنند، رونمایی می‌کند.

به گزارش ایلنا، مستند «نزدیک به مرگ» (ان دی‌ای) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی لیلا خلیل زاده این هفته دوشنبه ششم اردیبهشت در شبکه مستند رونمایی می‌شود.

ان دی‌ای مخفف Near Death Experience است؛ حالتی که بسیاری از افراد پس از تصادف، ضربه به جمجمه، برخی بیماری‌های خطرناک و... در معرض آن قرار می‌گیرند. یعنی ابتدا می‌میرند، عالم غیر دنیوی را تجربه می‌کنند و دوباره به زندگی برمی‌گردند.

«نزدیک به مرگ» دربرگیرنده تجربیات هشت نفر نسبت به این امر است و از زبان آنها و در خلال تصاویری انیمیشنی با تصاویری چون خروج روح از بدون، حس شناور شدن بر فراز جسد، دیدن خود از فضای مجاور، حس حرکت به طرف بالا از میان تونلی از نور، ملاقات با اشخاص روحانی یا بستگان فوت شده، مرور خاطرات دوران زندگی، احساس بازگشت با بی میلی شدید و... همراه است.

کارشناسان این مستند مجتبی اعتمادی نیا دارای دکترای فلسفه و نویسنده کتاب «زندگی در کرانه‌ها» و امید روحانی متخصص بیهوشی و بازیگر و منتقد سینما و تلویزیون است.

همچنین چهره‌هایی کهان دی‌ای را تجربه کرده‌اند و در این مستند از تجربه حس و حالی شبیه به مرگ سخن می گویند، مجتبی امینی، بهروز بقایی، حسن علیپور، بهروز شهامت، فرانک قیدی، برسام منشی زاده، فریبا میگونی و سید حجت‌الله هاشمی هستند.

عوامل این مستند تولید جدید شبکه مستند عبارتند از مدیر فیلمبرداری: عباس حسین زاده، تدوینگر: محمد بایسته، صدابردار: فرهاد پاکدل، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، مدیر تولید و طراح گرافیک: هاله قربانی تهرانی، انیماتورها: بهاره جابری، مریم خلیل زاده، اهورا شهبازی، شبنم کارپسند، پژمان مالمیر، برسام منشی زاده.

کد خبر : ۳۶۴۰۰۸