خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم یخ و آسمان همزمان با سفر ظریف

همزمان با سفر محمدجواد ظریف به اجلاس جهانی مقابله با تغییر اقلیم فیلم سینمایی یخ و آسمان که درباره محیط زیست است ؛ در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا؛ چهارشنبه اول اردیبهشت و در اولین شب جشنواره جهانی فیلم فجرساعت 21 فیلم سینمایی یخ و آسمان از کشور فرانسه ساخته لوک ژاکه با حضور معصومه ابتکار به نمایش درآمد.

معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور) بعد از نمایش این فیلم گفت: جشنواره یک تحول و کار جدیدی است که فکر زیادی در پشت آن بوده است و یک فرصت جدید است که در حال حاضر برای سینما فراهم شده است. این جشنواره از ابعاد مختلف و از این نظر که با اقبال مردم به سینما روبه‌رو بوده، در این دوره بسیار متفاوت است، همچنین حضور سینماگران در این دوره نیز بسیار چشم‌گیر است.

وی افزود: این یک رویداد مهم و ارزشمند است و بخش بین‌الملل نشان داده که سینمای ایران در حضور جهانی حرف‌های زیای برای گفتن دارد. جشنواره بین‌الملل این فرصت را فراهم کرده تا یک تحول واقعی در سینمای ایران شکل گیرد.

ابتکار در مورد دلیل حضورش در کاخ جشنواره گفت: امروز فیلم مستند «یخ و آسمان» از کشور فرانسه ساخته لوک ژاکه اکران می‌شود که موضوع اصلی آن محیط زیست و در مورد بحث تغییر اقلیم است. این موضوع یک بحث مهم جهانی است که آینده زمین را تهدید می‌کند و همه باید برای این موضوع تلاش کنیم.

وی ادامه داد: چند ماه پیش سران کشورهای دنیا در پاریس جمع شدند و در این مورد به توافق‌هایی رسیدند و در همین روز‌ها این طرح در نیویورک به عنوان توافق پاریس نهایی می‌شود و آقای دکتر ظریف هم به عنوان نماینده کشور ما در این توافق حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به همزمانی این جشنواره با سفر محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه کشور) اضافه کرد: نمایش فیلم «یخ و آسمان» در این جشنواره با سفر وزیر امور خارجه کشور به خارج از کشور همراه شده است که برای امضای توافق جهانی مقابله با تغییر اقلیم پاریس انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: به عنوان یک عضو از جامعه جهانی آمادگی خودمان را برای کاستن از گازهای گلخانه‌ای اعلام کرده‌ایم و این یک اتفاق مهم است که سینما هم باید در این زمینه ورود کند و از قدرت خود برای اصلاح نگرش‌ها و همچنین برای ایجاد تغییر در رفتار‌ها استفاده کند.

 در زمان نمایش این فیلم علاوه بر معصومه ابتکار، کمال تبریزی و علیرضا شجاع نوری هم حضور داشتند.

کد خبر : ۳۶۳۵۹۸