خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم گاو با حضور نصیریان و آرزوی سلامتی برای کیارستمی

در نخستین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر، چهارشنبه ۱ اردیبهشت فیلم گاو با حضور علی نصیریان و حجت‌الله ایوبی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، رضا کیانیان قبل از نمایش این فیلم گفت: «گاو» در سینمای ایران فیلم بسیار مهمی است، دهه ۵۰ در سینمای ایران اتفاق‌های عظیمی می‌افتد که آن تولد موج نوی سینمای ایران است، البته پیش از این مدت هم فیلم‌هایی را می‌توان یافت که آن‌ها پدر موج نوی سینما هستند، اما جریان اصلی در‌‌ همان دهه ۵۰ شکل گرفت.

کیانیان ادامه داد: در آن سال‌ها کارگردان‌های زیادی متولد شدند که یکی از آن‌هایی که پا گرفت و همچنان هم کار می‌کند، داریوش مهرجویی است.

وی  با تاکید بر اینکه پیش از دهه ۵۰ در سینمای ایران بیشتر شاهد حضور تیپ‌های شخصیتی یکسانی بودیم، عنوان کرد: در آن سال‌ها تیپ‌های مشخصی در سینمای ایران بازی می‌کردند و از همین رو کارگردان‌ها نمی‌توانستند با این بازیگران کار کنند، پس به سراغ بازیگران تئاتری رفتند که قدرت شخصیت‌پردازی داشته باشند و فیلم سینمایی «گاو» در حقیقت از دور هم جمع شدن گروهی بزرگ از شخصیت‌های تئاتری شکل گرفته است.

وی  در ادامه به بازیگران فیلم «گاو» اشاره کرد و گفت: برخی از بازیگران فیلم در گذشته‌اند که برای آن‌ها آرزوی آرامش داریم، برخی بیمار هستند که برای آن‌ها آرزوی سلامتی داریم و برخی دیگر هنوز کار می‌کنند که برایشان آرزوی سلامتی و شادابی داریم که همیشه روی صحنه باشند و یکی از این افراد علی نصیریان است.

 کیانیان  همچنین  یاد بزرگ‌مرد سینمای ایران و جهان، عباس کیارستمی را گرامی داشت و برای او آروزی سلامتی کرد.

علی نصیریان  نیز با حضور روی صحنه با ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره بیان کرد: در فیلم سینمایی «گاو» نقش مش‌اسلام را بازی کردم، زمانی که می‌خواستیم فیلم را شروع کنیم، خبری از سینما نبود و همه‌چیز تئا‌تر بود. داریوش مهرجویی فیلم «الماس ۳۳» را ساخته بود و برای ساخت «گاو» می‌خواست اقدام کند که پشت صحنه تئا‌تر ما آمد و از ما خواست که با او همکاری کنیم.

وی  در ادامه تاکید کرد: در آن زمان شور و هیجان کار کردن بسیار مهم بود و تمام گروه بدون اینک قراردادی داشته باشند، کاملا دلی در پروژه حضور داشتند. آن‌ها به خاطر اسم، شهرت و پول نیامده بودند و همه از روی دوستی و رفاقت دور یکدیگر جمع شده بودند.

کد خبر : ۳۶۳۵۹۲