خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار از شبکه مستند پخش می‌شود؛

تصاویر دیده نشده اهدای عیدی کودکان به رهبر برای مصرف جنگ‌زدگان

«سیمرغ» تصاویر دیده نشده‌ای از نماز جمعه نوروز 60 با حضور مقام معظم رهبری را روی آنتن می‌فرستد که لحظات نابی در آن ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، قسمت جدید مجموعه «سیمرغ» به نماز جمعه 7 فروردین سال 1360 اختصاص دارد که با حضور آیت الله خامنه‌ای که آن زمان امام جمعه تهران و نماینده مجلس بوده‌اند، برگزار شده است.

این نماز جمعه در سال‌های اول انقلاب و در بحبوحه جنگ در شرایطی خاص و ویژه و زیر باران برگزار شده است و در حالی که بلافاصله پس از نماز جمعه اعلام می‌کنند به علت بارندگی باید بلافاصله نماز عصر اقامه شود، لحظات شیرین و به یاد ماندنی ثبت می‌شود.

در این لحظه تعدادی از کودکان پیش حضرت آقا می‌آیند و عیدی‌هایشان را برای مصرف جنگ زدگان به ایشان اهدا می‌کنند. از اسکناس گرفته تا سکه‌های ریزی که آقا با حوصله از دست بچه‌ها می‌گیرند، همگی کودکان و برخی از بزرگ‌ترهایی که همراهشان هستند، خواستار روبوسی با آقا هستند و تک به تک مورد تفقد ایشان قرار می‌گیرند.

در این فاصله نمازگزاران با یکدیگر دعای وحدت می‌خوانند؛ افرادی که هم از چهره‌های سیاسی در بین آنها دیده می‌شود و هم انسان‌های معمولی به چشم می‌آیند. از جمله این چهره‌های سیاسی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان است.

«سیمرغ» جمعه 27 فروردین ساعت 13:08 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر : ۳۶۱۳۰۷