خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده فیلم در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

خشم و هیاهو فقط دو سالن تمام ساعته دارد

سعید سعدی (تهیه‌کننده سینما) معتقد است؛ نسل جدیدی وارد سینما شده اما وضعیت اکران فیلم‌ها همچنان ناعادلانه است.

سعید سعدی (تهیه‌کننده سینما) که تولید بیش از 20 فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود دارد؛ به خبرنگار ایلنا گفت: نسل جدید و توانمندی در سال‌های اخیر وارد سینمای ایران شده که موجب شده سینمای ایران پوست‌اندازی کند. این نسل توانایی آن را دارد که با قرار گرفتن به‌جای نسل‌های گذشته ایده‌های جدیدی را به سینما وارد کند و با ورودش به نوعی سینمای ایران درحال پوست‌اندازی است.

 وی درباره همکاری خود با هومن سیدی برای ساخت فیلم خشم و هیاهو گفت: قبل از همکاری در ساخت فیلم خشم و هیاهو، هومن سیدی را می‌شناختم و قرار بود ابتدا فیلم آفریقا را باهم بسازیم اما شرایط میسر نشد.

وی با اشاره به اینکه  قبل از ساخت خشم و هیاهو قصد داشتم یک سریال با مشارکت  نیروی انتظامی بسازم؛ افزود:  بعد از منتفی شدن ساخت سریال، فیلمنامه خشم هیاهو را به نیروی انتظامی ارائه کردیم و کارهای اولیه انجام شد و پروانه ساخت گرفتیم ولی به دنبال تغییراتی که در ناجا انجام شد؛ در ساختار جدید اعلام شد از فیلم‌های سینمای حمایت نمی‌شود لذا خودمان ساخت فیلم را شروع کردیم.

 وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود وزارت ارشاد سختگیری زیادی درباره فیلمنامه انجام داده؛ درست نیست. آنها در مرحله فیلمنامه همکاری خوبی داشتند. فقط از ما خواستند باتوجه به شرایط موجود شخصیت اصلی فیلم بازیگر نباشد.

وی که سابقه همکاری با کارگردان‌هایی همچون بنی‌اعتماد ، حسن فتحی، حمید نعمت الله و بهرام توکلی را دارد؛ با انتقاد از وضعیت اکران در سینمای ایران گفت: واقعیت این است که در سینمای ایران ظرف و مظروف توازن ندارند و تعداد تولید با تعداد سالنهای سینما همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی ما برای اکران فیلم خشم و هیاهو در نوروز 95 با سرگروه قرارداد بستیم؛ مبنا بر این بود که سالن‌های سرگروه که مشخص است؛ به ما تعلق بگیرد اما درنهایت با فیلم خشم و هیاهو و کفشهایم کو به شکل دیگری  برخورد شد و از امکانات کمتری برخوردارد شدند.

سعدی افزود: از ابتدای فروردین 95  فیلم خشم و هیاهو فقط دو سالن تمام سانس دارد و بقیه سانس‌ها چرخشی و تک‌سانس است. این مسئله اصلاً خوشایند نیست و می‌خواهیم به این مسئله اعتراض کنیم و آن را پیگیری کنیم تا روند اکران عادلانه‌تر شود و لااقل حق فیلم را بدهند.

کد خبر : ۳۶۱۱۹۷